Slagdänga

Idag är jag originell, och påstår att det är valborg, och för att exemplifiera detta visar jag en norpad bild på en majbrasa, vårdkase eller vad man kallar brasan. Det brukar regna eller snöa i månadsskiftet april/maj - men inte i år. Det är sol, vindstilla och delvis blå himmel. Kring 10 grader varmt.

image1061

Idag hade vi två timmars arbetstidsförkortning. Det är bra. J2 och J har kommit från Ö-vik, dom ska grilla med J1 och I och några andra kompisar. Det är kul att grabbarna umgås med varandra. M och jag har tittat lite på TV och nickat till på soffan i varsitt hörn. Det är medelåldersvarning, men härligt.

Inget gnäll idag. Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne. Det är märkligt vad man kommer ihåg från förr, många texter från slagdängor från början av 60-talet, sitter som berg. Jag är väl inte direkt stolt över att kunna Tore Skogmans Storfiskarvalsen, i vart fall första versen.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Sol och rätt blåsigt har vi haft idag...men nu ikväll är det vindstilla, varmt och så kommer det lite regn. Mig gör det inget...för vi har det lugnt och skönt i soffan vi också

Postat av: Haakonidunn

Hi, cool site. What CMS is it?

2010-04-26 @ 11:06:55
URL: http://haakonidunn.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback