Singapore sling

Imorgon, fredag - bär det av, mot Helsingfors. Mamma fyller 80 år, det är märkligt vad tiden går fort.

Vi åker med Silja. Jag är verkligen inte någon finsmakare, men en Singapore sling, vill jag i alla fall känna på. Den sägs ha skapats på Raffles´s bar i Singapore kring 1915, med beståndsdelarna gin, juice och heering mm. Den ger en tilltalande, uppfriskande och berusande upplevelse - på olika sätt.

Min gode vän, Osbourne brukar stila ibland ,och säga att, att han druckit Singapore sling i long bar, på Raffle´s. Det tycks allså finns olika barer på Raffles, och den rätta baren, för intagande av originaldrinken SS, är - the long bar. Om detta vet jag inte särskilt mycket, mer än vad Osbourne berättat.

Ha en bra helg på alla sätt. Rapport om helgens begivenheter, kommer på måndag

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Singapore Sling är en drink som uppfanns runt 1915 på Raffles Hotel i Singapore.
Originalrecptet som serveras på Raffles Hotell i Singapore består av:

30 ml gin
15 ml Heering Cherry Liqueur
120 ml ananasjuice
15 ml limejuice
7.5 ml Cointreau
7.5 ml DOM Benedictine
10 ml grenadine
Ett stänk Angostura Bitter

Häll samtliga ingredienser i en shaker med is och skaka häftigt. Garnera med en skiva ananas och ett körsbär.

Hoppas verkligen att du får chansen att testa denna drink så du kan berätta för mig hur du upplevde den..

Ha det så gott hos kära mor, ser fram emot när du och Madame M är hemma igen.

Postat av: Gunnel

Ha det så gott ute på havet. Sen det där med drinkar är ju inte jag någon höjdare på då jag helst vill dricka rent :O)

2008-04-04 @ 20:37:21
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Annika

Hoppas drink, resa och kalas utfaller till belåtenhet!

2008-04-05 @ 14:55:12
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback