Ögontjänare

Det finns roliga ord. Ögontjänare är ett sådant. Björntjänst likaså.

image1055

Idag har jag tvättat bilen på Statoil - say no more! 160 balubas ville dom ha, svindyrt iofs, men det drabbar ju ingen fattig. Åhåjaja! Innan jag hinner betala, håller mackkillen upp en flaska avfettning, med sprutmoj, och frågar med vänlig röst - om jag vill ha extra avfettning. och fortsätter att Sverker i Plus rekommenderar det. Ja - det kan jag väl ta, säger jag. Undermedvetet förstår jag att avfettningen inte är gratis. Inget är gratis. There are no free lunches. Utan att vidare behöva argumentera om pris och sånt, slår mackbträdet in de 59 kr som avfettningen kostar, vilket sannolikt är 50% dyrare än normalt. Jag bugar och är impad över försäljningsstrategin! Flytta fokus är sällan fel!

Efter middagen sitter M och jag ute en stund i solen. M läser en bok om hur de olika ortnamnen i Ytterlännes socken uppstått. Verkligen intressant.

Jag löser sudoku och lyssnar på kulturprogram i P1 om postmodernismen. Jag fattar inte mycket, mer än att allting tycks (kan) vara relativt, och att vi konstruerat en begreppsapparat för att beskriva tillvaron, och dess företeelser. Om det är bra/dåligt vet jag inte, men det är klart att det kanske underlättar kommunikationen om man t.ex. kallar ett hus, för ett hus. Det finns dock mer ifrågasatta begrepp som t.ex. kung, frihet eller demokrati!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen kom det då en bild på själva bloggaren. Kul :O)

2008-04-23 @ 21:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback