Nykter full alkoholist

Nalle Puh tycks i något sammanhang ha sagt, att det är skönt att inte göra nånting, och sen kan man vila efteråt. Sånt tyder på exceptionell klokskap.

Lite har vi i alla fall hunnit med, vi har inte direkt Puhat, däremot poat på. J1 och I håller på att bygga om köket i nya lägenheten. Svärfar bistår med verktyg och kunnande. Vårt bidrag var en utfärd till Blåbergs-tippen med skräp, och sen, sen (sen i meningen kvart över sju) middag. Mina nerver pallar inte för köksbyte, jag blir nervös bara vid tanken. Eller så är det lättja.

image1058

Det är säkert bra att vara nykter alkoholist.

Men om man får ett återfall vad är man då. En full nykter alkoholist, eller kanske en nykter full alkoholist.

Språket är sannerligen inte enkelt. Jag anar styrkan i postmodernismen. Se tidigare inlägg.

image1059

Igår kväll käkade vi M´s goda boeuf bourgignon, med J2, I och hennes mamma och pappa. Det var trevligt, lättsamt och skojsigt.

Efter maten, strax före nio, åkte dom för att göra ett sista handtag i köket på nya stället. Jag blir trött, bara jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Annika

God mat är alltid gott!
Kök behövs, finns det renoveringsfria?
Hoppas Giffarna är på bettet framöver.

Postat av: Sylvia

Det är väl så jag tillbringar mina dagar just nu. Gör ingenting och vilar lite dess emellan.

2008-04-27 @ 21:58:02
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: IKA

Köksbyte..jo jag tackar jag. Tänk om man hade svärföräldrar som kunde bistå med sådant *skrattar*
Att inte göra någonting är sannerligen viktiga stunder, det gör att man klarar av att vila mellan varven.

Ha det bamsegott och hälsa M
/IKA

2008-04-28 @ 21:05:26
URL: http://BusIkan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback