Juckmuskel

Det kan nog vara så att kvinnor, när dom är tillsammans, skämtar ganska rått med varandra,

Under många är har jag jobbat i stora arbetsgrupper, oftast med flest kvinnor.

Idag vacklade en kvinna, ungefär i min ålder fram i korridoren och tog sig för ena skinkan, och gjorde gällande ischias. Genast hördes, från en av de kvinnliga arbetskamraterna att det sannolikt var juckmuskeln som var inflammerad, och att blodflödet till just den muskeln måste stimuleras. På avstånd hörde jag henne säga. Jag skickar genast ett SMS hem till min man, så att han är beredd, när jag kommer! Som manlig arbetskamrat ger man sig inte gärna in i den diskussionen, och dessa sexuellt orienterade uttryck.

Saker och ting kan lätt missuppfattas. Hantering av genusperspektivet är inte så enkelt i praktisk tillämpning.

image1045

Jag har några pantertanter på jobbet, dom är några år äldre än jag - och dom föreslår ibland att vi ska leka skrubbleken. Först sa jag, att det kanske inte var så lämpligt eftersom jag är gift. Deras kommentar blev, det är vi också, och det är inget problem med det. Nu brukar jag säga att jag är smickrad över erbjudandet, men att jag kanske kan få ha erbjudandet innestående. Vad skrubbleken kan handla om, törs jag inte tänka på!

Ibland bor jag på Skandic Malmen, vid Medborgarplatsen, när jag är i Stockholm. I närheten, av Malmen finns ett dansställe, som heter Göta Källare, som tidigare gick under namnet Göta Juck. Där har jag aldrig (ännu) varit.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja vi kvinnor kan nog vara ganska så råa ibland..precis som männen!

Ha en goo lördagskväll och lek skrubbleken med frun, vad det nu är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback