Canon 860 IS

Gif Sundsvall förlorade igen, med 1-0 borta mot IFK Göteborg. Nu ligger vi näst sist och har fem poäng upp till fast mark, i tabellen. Det är och fortsätter tufft.

Jag har inte köpt någon ny digitalkamera. Misstaget var att tala om för att M att jag skulle köpa en Canon Ixus 860 IS. Då krävde hon att jag skulle prata med J1 först. Typ  - omyndigförklarad. Då gör jag det. Han säger att det är en helt okej kamera, men att det finns bättre i det prisläget 2.500 - 3.000 kr. Vilka då, frågar jag. Och ungefär där, är vi nu!

Inget inlägg utan gnäll. Dom statliga bolagsdirektörerna har en skenande löneutveckling, och verkar tjäna 200.000 balubas, i snitt, per månad. 90 percentilen ligger på en "femhundring" i månaden (Vattenfall).

Min fråga är. Hur svårt kan det vara att vara VD för ett monopolföretag som t.ex. Systembolaget. Det jobbet skulle t.o.m. min svagsinte bror kunna klara på halvtid. Anitra Steen drar in 2 - 3 miljoner per år, på medborgarnas vankelmod om dom ska köpa röd eller vit bag in box, och kanske en liten virre till fredagen.

Makteliten skyr inga medel i sin utsugning av medborgarna, och gynnande av kompisar på toppjobb. Den som sitter på utnämningsmakten (Reinfeldt) är den som är närmast köttgrytan, i en egen VIP-loge. När han sparkas ut 2010 har han redan ett nytt toppjobb på gång. Scratch my back.........

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Man blir bara förbannad.. Själv jobbar man som en gris för cirka 13.50 timmen. Ja så blir det när man dividerar månadslönen med antalet timmar..
"Livet är en fest håll med om det folk och fä"..
Måste höra om Anitra har lust att få lite praktiktid hos oss i sommar det vore en njutning av icke denna världen. Jag sätter henne i servicehusen speciellt toaletter och duschar. Näee de är sä fräscha hos oss hon får stå vid stekbordet..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback