Medelålder möter yngre

image723

Man tjänar nog 1 + 1 timme med att flyga - jämfört med att åka tåg Sundsvall - Stockholm t.o.r. Det är nog den bistra klimatologiska/tidsekonomiska verkligheten. Nu flög vi (dvs åkte) kanske inte Dash plan - som har en benägenhet att kraschlanda, från och till, snarare Saab 2000, men konstruktionen, med dom bautastora landningställen, verkar vara ungefär lika. Inga incidenter inträffade dock!

Från och till, dyker påtagliga bevis på - typ, medelålder - upp. Om man har ett ovanligare efternamn kan man ibland få minnesbilder av det som hände förr.

I dagens möte, träffade jag på en ung kvinna, ungefär i J1`s ålder, kring 30 +- några år, som såg bekant ut på något sätt. Och när man står i kaffekön, kanske man frågar, hur det är, och varifrån hon/han kommer, och även jag (frågade)!

Rätt så snabbt visade det sig att jag jobbat tillsammans med den unga kvinnans (sett i mitt perspektiv) mamma i Uppsala på, det glada 70-talet. Så kan det gå - om inte haspen är på! Cirkeln är - om inte sluten - i vart fall vidgad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback