laestadianskt präglade

Fredagskvällen innebär guldkant på tillvaron, för oss med kontorsarbete. Det är inget att sticka under stol med, så är det! Lite annorlunda är det säkert för dom som är arbetslösa, har pension eller skiftarbete, skulle jag tro, men var och får bära sitt ok, efter förmåga!

Jag och M är i alla fall glada när vi når till fredagen, och kan sjunka ner i den mellanblå hörnskinnsoffan, köpt på IKEA, för en andningspaus. Hur det än är, oavsett om veckan varit lugn eller hård - kommer fredagen som en räddning, på något sätt.

Vi ska ha ordentligt räkfrossa, mer än vanligt, vi är ju laestadianskt präglade, sparsamhet och annat är en dygd. Vi ska skölja ner räkorna med några glas av Lindemans fina chardonnay. Sannolikt tar jag två glas -  och M ett, men osvuret är bäst.

Det är positiva framsteg för M´s sjuka syster, men ännu är inte krisen övervunnen.

Ha en riktigt bra fredagskväll tappra och medkännande läsare. I Sundsvall skiner solen, bara så ni vet!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Nu har våran sol gått och lagt sig för natten...men tidigare var det fint. Här är det oftast tvättstugan på fredagskvällarna...bara för att få känna att jag är ledig i två dagar. Jag tycker era fredagar låter bra mycket trevligare

Postat av: Åsa

Det är ju skönt att ni enats om att soffan är mellanblå.
Hoppas, att räkorna smakar..

2007-09-07 @ 21:41:18
Postat av: Badtanten

Natti, natti

2007-09-07 @ 22:36:50
Postat av: M

Vaddå överens om färgen!!??
:=)
Mellanblå..nänä..den lutar nog mer åt marinblå.
Här ett färgexempel.
http://www.blocket.se/vi/13316939.htm?ca=11_s

2007-09-08 @ 10:41:29
Postat av: Sylvia

Låter som en trevlig och inte alls typisk laestadiansk kväll.
Läste en bok en gång som hette "Djävulens kalsonger", tror det var gardiner som kallades så av de rättrogna där uppe i norr.

2007-09-08 @ 18:01:12
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback