Kaffebärarfarsot

image725

För några år sedan var det vanligt att många, mest kvinnor gick omkring med vattenflaskor, hela tiden. Det gick knappt att ens genomföra ett möte på en halvtimme om inte vattnenflaskan fick följa med. Jag förstod aldrig behovet av att ständigt dricka vatten. Nu har den trenden planat ut. Andra trender, har tagit vid.

image726
När jag var i USA i mitten av 90-talet, var det rätt vanligt att folk drack kaffe i bilen till jobbet, eller tog en kaffe i språnget på väg till möte. Det kan man kanske förstå eftersom det vanligtvis är mycket längre arbetsdar i USA och nästan ingen semester.

Nu har kaffebärarfarsoten nått old Sweden. Folk bär sina kaffemuggar, glada i hågen på gatan. Men frågan är om det är en modetrend, eller om det har blivit så, även i Sverige att man måste ha flera jobb, eller längre arbetsdagar för att klara sin dagliga försörjning.

Jag tror att det mest handlar om en ny innetrend. Det kan förvisso vara praktiskt att dricka en mugg kaffe och samtidigt ta en rök, för dom som är slavar under nikotinet, men mest tycks det handla om att vara cool, tror jag!

Kommentarer
Postat av: M

Don´t forget: Mobiltelefoner...som företrädes vis karlar bär med sig och pratar i överallt. ;=)

2007-09-30 @ 18:03:20
Postat av: M

företrädesvis

2007-09-30 @ 18:05:05
Postat av: L

Mobil telefoner, är väl inget emot sär skrivning!

2007-09-30 @ 18:17:23
Postat av: Åsa

Ska man märka ord, då kan man ju starta syjunta....

2007-09-30 @ 21:42:18
Postat av: Gunnel

Kaffe ska avnjutas i lugn och ro...tycker jag.
Samma med rökning, jag är dock ingen sådan. Förstår mig inte på folk som nästan halvspringer med en cigarett i mellan fingrarna...kan ju inte vara så njutbart...för det är väl det som är meningen...eller har jag missat något


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback