Högermaffian

image712

Det här är en bild av en liggande "fontän" - som är belägen på Rymdtorget i Partille. Bilden är visserligen tagen under en regnskur - men ändå. Det är en av de sämsta bilder jag tagit. Bilden tillägnar jag TV4 och den sittande Regeringen, som vi fått för våra synder.

Om vi börjar klagolåten med TV4 och deras filmer mm som startar 21.00 och fortsätter efter nyheterna, som börjar 22.00 och beräknas hålla på till 22.15. En kvart kan man kanske uthärda och hålla engagemanget igång i väntan på det crescendo som brukar komma i slutet av filmen. Problemet (jag som tittar ser det som ett problem) att pausen inte blir 15 minuter, utan snarare 24 (23 minuter och 43 sekunder för att vara exakt).

Filmeländet drar alltså igång kring 22.20, då är man ju redan rätt störd och irriterad, snart klart - tänker man. Så går det 20 minuter, utan avbrott, och sen blir det reklam igen. Denna gången i 6 minuter och 45 sekunder. Innan filmslutet kan nå sin fulländning. Då är man ju desperat. Under 1 timmes effektiv tid är de alltså paus drygt hälften, för reklam och jinglar och fan och hans mormor. Det kan ju inte få fortsätta så. Jag får titta på nån annan tv-kanal - eller ägna mig åt navelskådning.

image713

Den här bilden föreställer en spårvagn på Avenyn i Göteborg. Den kan kategoriseras som ett mellanting mellan usel och helt värdelös. Ungefär som Regeringen. Nu kommer budgetproppen endera dan, antingen 20 eller om det nu var den 22 september.

Jag tror inte att gemene man, insett den gigantiska förmögenhetsöverflyttningen till de bästa beställda, som högerregeringen genomfört. 70% av överföringen (från fattiga, sjuka arbetslösas ersättning) har gått till dom bäst beställda. Rakt ner i plånboken. Nu avser tydligen dom mörkmörkblå att höja "bensinskatten" med 29 öre/liter´n som drabbar alla, hög som låg, fattig som rik - på samma sätt. Samma och samma, kanske inte riktigt samma. Dom marginaliserade får dra åt ytterligare ett hål i svångremmen på den allt tunnare kroppen för att betala även överklassens del av skatterna. Åhåjaja! Det är ju ren stöld och bedrägeri som högermaffian hemfaller till. Hur mycket ska vi tåla!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag skulle vilja veta längden på alla reklampauser - så man vet om man hinner allt man vill göra under dem! Det händer att jag struntar i slutet bara för att det är så utdraget! Brukar trösta mig med att filmen finns att hyra - fast det blir inte alltid av.
Vad gäller spårvagnar och regeringen så anser jag att den sistnämnda är bra mycket sämre än den första. Spåvagn är ett stilla lunk att ta sig fram i och mycket gladare än tunnelbanan.
Ha en skön kväll!

Postat av: Gunnel

Jag är så less på allt vad reklam heter så jag, om jag får bestämma, tittar helst på ettan och tvåan. (Gamkäring är jag). Sen är jag less på regeringen med...men det är ju ingen nyhet.

2007-09-18 @ 15:19:18
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback