Häcken

image708

Nu har jag bytt princip igen. Nu kommer texten under bilden. I alla fall är det Dolph (Dolphan) på bilden. Hon är en sköldpadda och vårdas av J2 och Je i Örnsköldsvik, där vi varit idag. Vi har också hälsat på M´s syrra, som fortfarande är väldigt dålig och ligger på intensiven. Vi tar inte ut något tillfrisknande i förskott, även om hon blivit bättre.

På återvägen mot Sundsvall hälsade vi på mamma, som såg lite piggare ut än vanligt, nyklippt och på bra humör.

image707

Jag är alltså hemma igen, efter min blixtvisit i västerled. Min gode vän Osbourne, som är Gaisare är inte glad över förslaget att slå ihop tre elitklubbar i Göteborg, varav GAIS skulle vara en av de tre. För den som inte vet, pratar vi om fotboll - det gröna fältets schack! Hur skulle Gais, Häcken och Örgryte kunna samlas i ett nytt lagbygge!

Osbourne och jag tog en öl på hotell Opalen - uppe vid Scandinavium/Liseberg, Strövtåg på avenyn valde vi bort denna gång, det blev Partille rätt tidigt i stället. Där tog vi ytterligare något lite på baren - vid torget, för att undvika uttorkning . Sen gick vi vidare mot O´s lägenhet, en promenad på cirka 2 minuter. Där började vi med att kolla texttv och såg att Gifflarna Sundsvall spelat 1 lika mot Landskrona. Det var inte bra, men bättre än förlust. Sen käkade vi ostmackor, och pratade om USA och annat, som hänt sedan 1967, det blir en del repriser, eftersom vi känt varandra i 40 år. Eftersom goda vänner inte direkt växer på trä´n, är jag onekligen lyckligt lottad!

Åka tåg är rätt trevligt. Jag lyssnar på P1 och läser de tidningar jag kommer över. Det är nog fán lite avstressande ändå.

Kommentarer
Postat av: Soldalen

Hej hopp i höstrusket.
Nej när det gäller tillfrisknande får man sanerligen ta det lugnt, men det låter dock skönt att M´s syster mår lite bättre.
Det var mig en söt sköldpadda som de ser efter. Rådfrågar min hjärna vad det är för en sort men är inte säker. Är det en landsköldpadda? Var fick dess ägare tag i den?
Nej min gode herre, du har så rätt, vänner växer sannerligen inte på trä´n och de man har ska man vara rädd om.
Ha det nu så bamsegott och hälsa M
Kram/IKA

Postat av: Gunnel

Tåg är en bra uppfinning som jag allför sällan åker.
När jag var en liten tjej (är inte så stor nu heller) hade jag en sköldpadda som hette Esmeralda. Tyvärr dog hon...trodde vi. Men antagligen hade hon bara gått i dvala fast det var vår (gjorde inte det på vintern). Men vi begravde henne när det hade gått några dagar. Sen efter ett par år gjorde mamma och pappa potatisland där Esmis låg...men döm om deras förvånging när dom inte hittade ett endaste litet skal elle något efter henne. Så antagligen hade hon vaknat till liv och krafsat sig upp...ja inte vet jag

2007-09-16 @ 15:20:44
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Alvinkarine

Great site

2010-04-21 @ 12:49:08
URL: http://alvinkarine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback