Garibaldi

image724

Nattfrost igen, och häcken signalerar höst för hela slanten. Vi hoppas att nya plommonträdet (Czar) har tillräcklig kraft för att klara vintern.

M har jobbat idag och jag har varit monark över diskbänken, och det har inte varit någon sträng regim t.ex. liknande den i Burma. Jag har varit snäll mot mitt "folk". När M kom hem, stekte jag lammkotletter, med mycket vitlök, svartpeppar och krossad tomat. En riktigt höstvärmare. Dessförinnan hade M pressat några apelsiner, som vi blandade med     Campari, som drink (Garibaldi) före maten.

M syrra har piggat på sig, efter att lungarona tappades på vatten. Hon sitter uppe nu. En tragisk bilolycka strax norr om Örnsköldsvik, med två döda och två svårt skadade ungdomar - gjorde att vårdplatsen med andningshjälp mm - behövdes av andra mer illa därann. Hon är fortfarande kvar på intensiven och vi håller tummarna, att hon ska bli frisk, snart igen.

J1 är ute på vift. J2 ringde från Örnsköldsvik. Han och Je har städdag idag och mådde som monarkins förlängda arm, dvs bra!

Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för intressant läsning,har läst i kapp mig och gillar kompotten med politik, trädgård, fotboll mm. Hoppas Giffarna klättrar upp!

Postat av: Gunnel

Skönt att höra att din svägerska mår bättre men tråkigt med olyckan.

2007-10-01 @ 19:10:37
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback