Framgång är en subjektiv upplevelse

32959-702

Ett makro av vattendroppar i häcken.

  • Om framgång är en subjektiv upplevelse, då lär väl motsatsen dvs motgång också vara det!
Det har varit en bra helg. Jag har känt mig som en människa i två dar, vilat, träffat släkten, syster kom på besök idag. J1 och IM också.

Vi har poat på, mest hela tiden. M fixade söndagsmiddag, pasta, med nystekt bacon och carbonarasås. Det var gott.

Jag körde matklassikerna. Först stekte/kokade jag fläskkotlett och sen av bara farten stekte/kokade jag även en söndagsstek, som blir bra smörgåsmat under veckan.

Albinoanden - som vi såg tidigare i sommar, har överlevt urvalsprocessen. Tyvärr hade jag ingen kamera, när vi promenerade runt Sticksjön. Anden är nog en ornitologisk sensation, eller näst intill.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Vilken fin bild du tagit.. Och så skönt att det bara var batterierna. Nu kan ni slösa kamerapengarna på nåt annat vettigt:)
Söndagssteken som smörgåsmat jo jag tackar jag..
Albinoanden.. Ta med kameran nästa gång.
Håll i hatten.. I morgon är vi hellediga då blir det städa av.. (kanske bara om jag tänker efter)..
Hur är det med käraste M:s syster..?
Önskar att allt snart ska bli som vanligt igen.
Kram till er båda:)

Postat av: Lena

Anden? Va menar han? Har han blivit religiös? Betoning, naturligtvis, det är en fråga om hur man läser. Å idag läste jag fort och fel. Påminner mig dessutom att jag har hört talas om albinoanden tidigare.
Så det kan bli, ibland läser jag ordagrant och det blir fel, därimellan (oftast!)läser och förvränger jag till alla texter och meningar efter eget tycke och smak. Tycker att jag är rolig :)
Fnissar. Ingen (nästan) förstår varför jag håller på och fnisskrattar ihjäl mig.... Många egenkomponerade bevingade ord har skapats! En del snappar jag tacksamt hos andra - gifflarna - hihihi spelar så det frasar och yr!

2007-09-10 @ 07:53:29
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Gunnel

Tror inte dom där änderna är så ovanliga. När vi var till Österike på bröllopsresa fanns det flera stycken vita, som vi trodde var ankor, änder ibland de vanliga. Då sa dom som visste att det var vita änder...jaja...inte vet jag.

2007-09-10 @ 19:44:56
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Mattiasmerethe

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-04-30 @ 11:35:59
URL: http://mattiasmerethe.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback