Finrum

Vi har haft första frostnatten i västra Granloholm - Sundsvall. Hösten är här!

Det här är astrar, som man kan ge till fastrar, eller sätta på finrumsbordet. Fast finrum, finns väl inte längre, i vårt sekulariserade prylsamhälle.

32959-693

M är väldigt duktig på sudoku. Jag är rätt medioker, har inte koncentration och tålamod (möjligen fallenhet) fast idag klådde jag henne, för första gången - tror jag. Hon säger att hon blev distraherad av radion, fán trot! Det är surt - sa räven!

32959-692

IKEA är "kung" för oss. Vi varvar vår minimalistiska stil, med klass. Köpt igår!

32959-691

Den här IKEA-läslampan är nog minimalistisk i alla fall. Den är min, fådd, köpt igår av M!

32959-690

Om man gillar rökig maltwhisky (som jag gör) - kan jag rekommendera Cragganmore. Det är inte klass Talisker eller Lagavulin, men helt okej ändå.

32959-694

Jag och M sover som krattor, men i natt var det bingo. Somnade vid halvtolv, sov till sju. När M gick upp, vände jag mig om i den varma sängen, och sov vidare fram till närmare tio. Mellan sju och tio, bearbetade jag veckans händelser, genom drömsekvenser, det är rent märkligt hur saker och ting kan omgestalta sig, i gränslandet mellan vakenhet och sömn. Det är gratisterapi, om man vill (och törs)!

När jag äntligen vacklade upp, sa jag till M - att jag nästan känner mig som en människa. Av hennes kroppsspråk att döma, av det outsagda - förefaller jag ha en bit kvar!

Ha en fortsätt bra lördagskväll - gott folk.

Kommentarer
Postat av: M

Jojo så kan man ju också vrida och vända till det!

2007-09-01 @ 20:16:37
Postat av: Gunnel

Hehe...ni verkar ha så mysigt du och M.
Sudoku har jag testat en gång...gick inte alls. Yngste grabben skrattade åt mig...för han är den i den här familjen som gillar att pyssla med den problemlösningen. Egentligen konstigt då jag gillar siffror.

Postat av: Soldalen

Sudoku..huj har provat det på nätet faktiskt men blev inte särskilt betagen, har nog inte heller läggning för detta *ler* skulle nog bli slagen av "M" flera gånger om.
Här regnar det idag och är allmänt gråtrist och blaskigt..isch och bläh.
Visst har ni det mysigt du och "M". Jag blir så glad och varm i hjärtat när man läser om raringar som ER..
Stor höstkram till ER båda
/IKA

2007-09-02 @ 08:41:46
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback