Danskdödaren

Idag har det regnat hela dagen, och digitalkameran verkar ha lagt av. Jag ska visserligen köpa en ny, så fort jag bestämt mig. J1 är inne på en Fujifilm - typ A500. Men jag vill helst stanna kvar i Canon-konceptet. Vi får se vad det blir.

Vi har haft en bra dag. M har tvättat fönster, och bytt gardiner. Jag har mest varit, och sen gick jag till ICA-ettan för att handla. J1 har lånat bilen, och det begränsar möjligheterna (tack och lov). Så kan det gå om inte haspen är på.

I eftermiddag slappade vi en stund på den blå skinnsoffan efter maten. Det är härligt, det ger inspiration och energi.

Nu väntar jag på EM-kvaldrabbningen, mot Danmark. Vi pratar om det gröna fältets schack, tyvärr är sändningen på TV3, men - som alltid får man ta det goda med det onda! Danskdödaren (Bertil Eriksson) lär vara bosatt i Sundsvall. Han fick sitt smeknamn efter en match 1934, det är verkligen länge sedan - men inom sporten glöms inte en sådan prestation i brådsrasket, när han gjorde 4 mål. Sverige vann med 5-3. Eriksson lär väl vara mellan 90 - 100 år, om han lever.

Hoppas på vinst (för Sverige) även ikväll.

Kommentarer
Postat av: Erlingmiriam

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback