Yamazaki

J1 ringde vid halvåtta imorse. Flygtaxin hade inte kommit, trots beställning - och det var kris och snabbtransport till Midlanda efterfrågades omgående. J1 skulle jobba på Stockholm Open - typ tennis.

M var redan vaken när telefonsamtalet kom, och hon gjorde som en god mor brukar göra. Det blev en rivstart, denna tidiga och fina lördagsmorgon.

När hon kom tillbaka fixade jag frukost, som bestod av fil, rårivet äpple, blåbär, grönt te och skinkmacka. Sen kollade vi Prison break.

image753

Sen sa jag att det kanske är dags att hitta nya fjollskor och svarta jeans. På en lördag - i Birsta säger M skeptiskt. Javisst säger jag, det är inte mycket folk där, det är mitt månaden. Hmm - sa M, och följde klentroget med.

Det var mycket folk där i Birsta, fullt på parkeringen, många hundra bilar - om jag säger så. Jeans hittade jag inga.

image754

Några nya fjollskor hittade jag inte heller.

image755

Däremot kom vi hem med en Yamazaki, en japansk 12 årig malt. Det är förunderligt.

J1 hann med planet, om någon undrar!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Fjollskor....tycker dom är rätt snygga faktist

Postat av: Åsa

Vilken tur, att ni fick tag i det viktigaste....

2007-10-13 @ 22:26:34
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: L

M säger att det inte är fjollskor på bilden. Fjollskor
är loafers med tofsar på - och liknande

2007-10-14 @ 12:27:32
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Annika

M har nog rätt! Hoppas whiskeyn var god, själv har jag dessvärre aldrig lyckats uppskatta denna ädla dryck annat än i irish coffee. Å jag har försökt!

2007-10-14 @ 14:56:04
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback