Verkligheten överträffar dikten

Vid 56 års ålder har jag överträffat mig själv. Det går att utvecklas och botten verkar ännu inte vara nådd.

Rolf Skoglund (f -40) brukar överträffa sig i det mesta han är med, senast i Mäklarna med Kjell Bergqvist. Redan 1980 spelade han den frustrerade Gösta på bilsemester med Claire Wikholm och Gus Dahlström. Filmen heter - vi hade i alla fall tur med vädret. I en scen hamnar Skoglund på motorhuven på sin egen bil i en automattvätt. Det kändes helt absurt, men roligt.

image770

Efter städaktiviterna känner jag för att tvätta bilen. Jag åker mot Statoil vid Norrporten Arena. Betalar, åker in i hallen, lägger på lite extra avfettning, startar maskinen och ser härligheten dra igång.

När halva tvätten är gjord, jag hade valt ett långt tvättprogram, ser jag att jag glömt skruva av bilradioantennen på taket, där bak! Snabba tankar. Vad ska jag göra. Ska jag nödstoppa tvätten? Gör jag det - tar det minst en kvart att få igång schabraket igen. Det var mycket folk i butiken.

Jag bedömer att antennen inte skulle klara sista delen i tvätten. En ny antenn ditmonterad på plats, beräknar jag kommer att kosta cirka 1.500 kronor

Goda råd är dyra.

image771

När tvättborstarna är i den bortre delen, vid motorhuven fattar jag mitt ödesdigra beslut. Jag rusar fram för att skruva loss antennen på taket. Det går inte, det är för blött. Jag sliter upp bakluckan och hittar en plastpåse som jag använder som handske, mina egna handskar hade jag naturligtvis lämnat hemma. Jag får lite fäste och skruvar milimeter för milmeter bort antennen, och ser samtidigt tvättmojängen komma mot mig, med leverans av vaxmedel.

Jag inser att jag inte kommer att hinna, men stannar kvar, får slutligen loss radiontennen, men är dessförinnan duschad med - hoppas jag - miljövänligt vax. Genomblöt går jag med raska steg därifrån - väl medveten om att personalen i butiken ser allting på sin tv-skärm. Förhoppningsvis som en välkommen kompensation för dålig lön.

Vad gör man inte för en dryg tusing! M trodde inte sina öron, när jag berättade. Hon visste inte om hon skulle gapflabba eller gråta. Själv tycker jag att det var rätt kul - så imbecill är jag!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Haha...jag storskrattar. Hade gärna velat varit i den butiken då.

Kanske det kommer på efterlyst "Vem är mannen som stjäl antennen"? Om ni vet ring tel.nr ??????

Ååååå det hoppas jag att det gör :O)

Postat av: Åsa

Såg för mitt inre hur du höll på och grejade och jag gapskrattade för mig själv, håller med föregående skribent, hoppas att det uppmärksammas på något vis...kommer kanske i tv som "knäppa klipp", insänt av personalen på butiken.
Kan förstå frugans reaktion...

2007-10-21 @ 17:18:53
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Det är inte ofta som jag skrattar riktigt gott hjärtligt och innerligt.. I alla fall inte högt.
Kan verkligen se eländet framför mig.. Hahahahaha maken M kom in och undrade vad i friden som står på:)
Ta det lugnt nu resten av dagen håll dig gärna inomhus och gärna häckande i någon fåtölj eller dylikt.. Hahahahaha mmmm nu får jag snart mjälthugg..

2007-10-21 @ 17:38:21
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: M

Latmasken (Skoglunds överman) kom hem blöt, vaxad, och slok-örad och jag ångrar att jag inte åkte med.

2007-10-21 @ 19:20:01
Postat av: SolSkuggan

M.. Verkligen synd att du inte fanns på plats och kunde dokumentera eländet;)
Det hade varit nåt för Utube..
Sköt om dig. Roligt att höra att kära systers tillfrisknande går sakta men säkert framåt:)

2007-10-21 @ 21:16:53
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Sylvia

Du kan då konsten att bjuda på dig själv. Fick mig ett got skratt.

2007-10-22 @ 17:37:14
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback