Växt hus effekt

Jag tror vi är rätt illa ute med klimatet, växthuseffekten och alltihopa. USA kör sitt eget race så att det bara visslar om det, och Ryssland med. Och sen kan vi lägga på drygt tre miljarder människor till, i Kina, Indien och Indonesien med omnejd, som kämpar för sin överlevnad - med eller utan bil, och försöker elda det som går.

Hur ska vi komma överens med varandra när förutsättningarna är så olika? Jag är skeptisk! Växt hus effekten kan vi vara utan, eller ha mindre av, motsatsen gäller för - sär skrivning!

image774

Jag tror också att vi är rätt illa ute med våra delvis folkvalda politiker. Dom skapar - i vart fall många av dom - en egen världsbild, som bättre passar deras egna upplevelser, än kan ses som reflektioner av den verklighet som många människor upplever.

image775

Dem förre folklige socialdemokratiske ledare Göran Persson, med fru Anita som han gett världens smörjobb på Systembolaget - genom utnämningsmakten, menar i sin memoarer att han och sossarna föll på fastighetsskatten.

Alla vet ju att det är ren och skär efterhandskonstruktion, som låter bra, men det är trams rakt igenom. Han föll på att han blev pamp, tappade fotfästet och fångades av sitt allt större ego. Som tack för kaffet drog han sossarna med sig i fallet. Själv landar han tryggt som konsult i näringslivet. Jag skulle aldrig betala, ens en spänn för att lyssana på honom.

Keruben Fredrik Reinfeldt med fru Filippa är på väg in i samma egofälla som Persson.

image776

Det funkar inte att sänka fastighetsskatten i Danderyd och höja den i Ånge, ta bort förmögenhetsskatten i kombination med att införa två extra karendsdagar för A-kassan samt sänka sjukersättning, pensioner - och sen låtsas som om det regnar, när folk blir förbannade. Det är rena trakasserierna mot en redan utsatt grupp (visserligen ingen homogen grupp - men ändå). De föreslagna två extra karensdagarna för A-kassa, ser jag som en ren provokation mot resterna av folkhemmet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack! För att du delade med dig om ditt äventyr med biltvättningen....
Var till en tvätthall och hade kört in bilen och skulle gå ut för att starta maskinen, kom att tänka på dig och insåg att jag glömt antennen!
Som tur var hann jag inte starta maskineriet utan kunde i lugn och ro skruva bort...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback