Ralph Erskine

image756

I stället för att ta en stärkande promenad åkte vi en sväng med bilen i Sundsvalls närområden. Det gör vi verkligen inte ofta. På något sätt finns det medvetna/undermedvetna tankar om att att vi så småningom (1-10 år) ska byta radhuset mot en lägenhet, närmare city.

Tänkt, sagt och gjort - åkte vi runt och kollade av var, i den vackra staden Sundsvall, nästa boplats skulle kunna tänkas finnas.

I Kiruna har arkitekten Ralph Erskine satt sin prägel bl.a. med kvarteret Ortdrivaren (mitt i nuvarande stan) med Snusdosan och Spottkoppen. Det vore kanske nåt typboende på sikt - men knappast i Kiruna. Balkongerna lär vara ett försök att likna hissarna i gruvan. Jag tror inte Erskine skapat något i Sundsvall, men om - vore det väl inte fel boende!

Kommentarer
Postat av: Annika

Va, har ni så där mycket snö i Sundsvall? Här har det regnat bort!

Postat av: Åsa

Det är inte helt fel tänkt, ju äldre man blir desto bekvämare ska man bo tycker jag.
Så centralt som möjligt och i en lägenhet där man bara lyfter på luren och ringer efter "vaktmästaren" om det tillstöter problem...
Tycker också, att ni har mycket snö, här har vi + 11 grader i dag..

2007-10-15 @ 10:09:04
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: L

Jag kanske borde nämnt att bilden är från Kiruna!

2007-10-15 @ 10:54:44
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback