Less is more

image728

Imorron (onsdag) ska jag åka på konferens, två dagar på Tammsvik i Bro, mellan Kungsängen och Bålsta. Enda nackdelen är att man måste upp så satans tidigt, taxin kommer redan 05.45. Jag skulle naturligtvis åkt redan ikväll men så blev det inte, vem vill lämna M, inte jag!

Jag gillar att lida, och om det är flott miljö, uthärdar jag lidandet på ett föredömligt och ansvarsfullt sätt.

image730

Jag vet inte vilka mänskliga mekanismer som styr status, men under alla omständigheter är det knappast mycket status att åka Peugeot, även om märket och bilarna blivit mycket bättre på senare år!

Jag brukar skoja med mina (manliga) arbetskamrater som åker Saab, Volvo, eller annat skrot. Jag säger ungefär så här att jag ringt till Bilbesiktningen, och sagt att jag vill beställa tid för kontrollbesiktning. Och då hävdar jag att besiktningspersonalen sagt att eftersom jag åker Peugeot, behöver jag inte inställa mig för kontroll, som alla andra behöver göra. På något sätt roar det mina arbetskamrater, som pliktskyldigt drar på munnen.

image731

En bil med sannolikt hög status är Audi A8, som spiller vidare på dess ägare/förare.

När vi köpte vår senaste Peugeot i september ifjol, missade vi kontrollbesiktningen, och fick körförbud några dagar. Jag kontrollbesiktigade bilen, så fort jag kunde, och den gick igenom utan anmärkning. Det var i mars i år, och besiktningen hade kunnat göras redan i oktober 2006. Det blev ju lite knapsu, därför tänkte jag förekomma kommande körförbud och beställde tidigt ny tid för besiktningen, och den tiden inföll idag.

Glad i hågen inställde jag på utsatt plats och i rätt tid, Jag fick komma in, och sen frågade besiktningsmannen vad jag gjorde där. Det tyckte jag var en impertinent och egentligen en rätt ohövlig fråga. Jag vill besiktiga bilen sa jag. Javisst - sa han, men ordinarie kontrolltid är oktober 2008. Det var ju ingen mening att argumentera i saken. Med skammens rodnad på kinderna backade jag ut bilen, ur hallen och återvända till jobbet, och kunde sanningsenligt säga till arbetskamraterna att jag inte fått besiktiga bilen - trots att jag ville - egentligen insisterade.

Snacka om kvalitetsmärke. Peugeot - for ever!

image732

Jag har bara vaga begrepp om Ukraina och dess olika politiska fraktioner. Jag skulle nog - i alla fall - fundera, både en och två gånger, om jag skulle lägga min röst på Madonna-gestalten Timosjenko. Jag har svårt för den vita klänningen, hjärtat,  håruppsättningen, men framförallt manéren. Det känns to much - less is more!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hehe...kul det där med besiktningen.

Postat av: Sylvia

Peugeot är trevlig bil. Jag gjorde nåt liknande när jag ringde till Bilbesiktningen och klagade på att jag inte fått nåon kallelse. Inte visste jag att det var vartannat år när bilen var ganska ny.

2007-10-02 @ 20:21:22
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Jag säger bara... Då har du inte suttit i vår fina kärra ej heller kört den. En Volvo 745 anno -86 miltal just 16.000. Men ett aber finns den dricker soppa som en a-lagare 1 liter milen.. suck.
Stackars lille store pojk som måste iväg så tidigt men hellre rådlös än makalös;)
Skammens rodnad jo jag tackar jag inte en dag för tidigt eller hur blev det här nu då..
När jag såg Timosjenko första gången trodde jag att hon var en nunna.. Men nu är denna misstanke helt och hållet grundlös människan pekar ju finger!
Ha det så bra du kan borta på vischan.
Ses när vi hörs.. Kram på vägen.

2007-10-02 @ 20:29:01
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Kommer du hem snart...
Kram till dig och bästa M:)

2007-10-04 @ 20:19:40
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback