Klater

Jag har problem med datorn. Det klatrar - som vi brukar säga, här uppe på tundran. Klatret består i att datorn stängs av, vilket är synnerligen irriterande, för det inträffar sällan när det är lämpligt, alltid när det är olämpligt, när man håller på med något. Klater måste åtgärdas. Nu har jag gjort det jag kan. Hoppas J1 kan hjälpa mig. I bästa fall är det något enklare fel. I sämsta fall måste kanske något bytas. Förra gången vi (dvs J1) mekade måste ljudkortet bytas (av någon för mig okänd anledning).

Om det inte blir några inlägg på några dar vet du vad det beror på!

image765

Det är höstkänsla. Det kom några snökorn för en stund sedan. Det är bara några få plusgrader. Ett ytterligare tecken på höst är att vi har städdag i föreningen. Då ska det krattas löv och sen grillas hamburgare.

M syrra är bättre, men fortfarande dålig och inlagd på sjukhus. Med myrsteg går det åt rätt håll

Kommentarer
Postat av: Anki

Klater, ett helt nytt ord för mig. Så du ska ha social städning idag. Flera på bloggen som ska ha det idag, har jag läst.
Ha det bra ändå!

Postat av: Åsa

Hoppas, att det går bra med städningen och att hamburgarna smakar...
Det kan vara väldigt trevligt med sådana städdagar, det är ju en social grej och kul att träffas.
Klater, det har jag aldrig hört, men så är jag ju inte så bevandrad när det gäller datorer heller...
Ha en trevlig helg!

2007-10-20 @ 14:14:39
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Inte bra alls med klater..
Bättre är väl att ni har klatat bort allt löv.
Här snöade det friskt imorse hoppas det inte blir alltför halt för det lär ju frysa på. -8 kalla grader tidigt tidigt imorse.
Skönt att läsa att M:s syster knatar på i sitt tillfrisknande.
Ha en skön lördagkväll kram på er båda.

2007-10-20 @ 16:31:12
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: L

Klater, är ett dialektord som betyder -
ungefär att det jävlas, nånting felas i största allmänhet

2007-10-20 @ 18:05:43
Postat av: Gunnel

Bra att det går åt rätt håll...även om stegen är små.

Nästa gång det är dags att byta ut något...kanske det är hela datorns tur

2007-10-20 @ 20:49:05
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback