Ingen parkering förbjuden

Jag är en enkel och okomplicerad människa som alltid blir lika fascinerad när jag ser björnar av allehanda slag, fiska lax i någon fors, oftast i Alaska. Det ser festligt ut, mindre festligt för de glada laxarna och björnar ska man nog akta sig för. Dom är nog inte så snälla som dom ser ut. I vart fall inte när dom är hungriga.

image777

Imorse på nyheterna sa lokalreportern, på TV-4 ungefär så här:

  • Nu kommer vädret med Toni Bekkestad som svävar över vårt område.
Jag är inte bara okomplicerad, jag är också lättroad. Frånsett hobbyn sär skrivning gillar jag också syftnings fel, det kan lätt bli absurt.

Bengt Bedrup, lär för länge sedan, när han refererade en hockeymatch, ha sagt något i stil med följande:
  • Här kommer nummer 17 med Tumba på ryggen.
Den går heller inte av för hackor. För den yngre generationen kan nämnas att Sven Tumba Johansson är en av våra stora hockeylirare, från 60-talet.

Några ytterligare klassiker:

- Ingen parkering förbjuden
- Stekt röd tunga ( sär skrivning, fungerar nästan jämt)
- Tomgångskörning förbjuden minst 1 minut.
- Idag rabatt på underkläder som avdrages i kassan,
- Extra mört kött. Vi hänger själva i butiken.
- All affischering förbjuden utom affischering om affischering förbjuden förbjuden

Tack och slut för idag!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Fin fransyska 89:90

Postat av: Annika

Tack för lite skratt såhär på kvällskvisten! Hon ramlade väl inte ner Toni? *fniss*

2007-10-25 @ 17:36:14
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Daniel

Den med underkläderna är hemskt - rolig. Förebanne mig väl vad elastiska smilbanden plötsligt blev

2007-11-07 @ 21:09:55
URL: http://kratzek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback