Hel täcknings matta

image727

Det verkar som om heltäckningsmattan går mot en ny vår!

I England och USA har det alltid varit populärt oavsett hur trenderna sett ut i Europa. Den som varit på en engelsk pub och där mötts av heltäckningsmatta, har kanske skakat på sin svenska skalle och funderat, om det är så bra, men efter en pint lager, har man som regel släppt funderingar på nyttigheten (av heltäckande matta alltså)!

För några år sedan slet man i Sverige, allt som oftast ut alla nålfiltmattor eftersom dom ansågs vara ett arbetsmiljöproblem. Nu ser man dessa - som det förr uppfattades - förhatliga mattor överallt, även i nya offentliga miljöer. En sanning tycks vara att mattorna binder damm och andra partiklar, som inte virvlar runt i rummet lika lätt, som när det är vanliga trägolv.

Hoppsan! Uppfattningarna förändras över tid - och det kanske är tur, det - men sär skrivning är alltid gång bar!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men är det bättre med damm och partiklar nedtrampade och ihopkladdade i mattan?! Jag tycker det är äckligt med heltäckningsmattor efter att ha sett i förstoring hur just en nålfiltsmatta ser ut efter skumtvätt. Jag tror att det blivit populära igen för att de dämpar ljud och sådana har vi ju fått fler av. Mobiltelefoner, datorer som surrar etc.

Postat av: Gunnel

Ryser med tanke på hur en heltäckningsmatta skulle se ut hemma hos oss...med alla dessa djur. Ser nästan ut som om vi har en ibland i alla fall :O) Nej nu tog jag i lite för mycket

2007-10-01 @ 19:14:28
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Huset jag jobbar i byggdes 1988 och då la man in heltäckningsmattor överallt. Några år senare åkte mattorna ut och sen fick man lägga pengar på ljuddämpning och utökad städning.

2007-10-01 @ 19:46:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Sylvia

Aldrig en heltäcknigsmatta - i alla fall inte så länge jag är sambo med hund. Räcker att ligga på alla fyra med dammsugarröret och försöka upp allt hår från de vanliga mattorna.

2007-10-01 @ 19:56:43
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hel täcknings mattor var det gott om här i huset när vi köpte det. Hall en sov rummet all rummet och så vidare.
Vi före drog att kasta ut samt liga och i sov rummet hade vi tur en att finna ett trä golv som vi slipa de upp och det blev hur fint som helst.
Vore inte dumt med en hel täcknings matta som kan rullas ut på vintern och tas bort på sommar en
för vi har liiiite golv kallt i sov rummet på vintern.
Annars är det in te lugna puckar här.. Sen söndag kväll har vi ett gäng på 20 mat glada män som
hyr 7 stugor hos oss. De håll er på att röja och sätta ut stol par för kraft verket.
Gjorde suovas och mos till dessa 20 män. Tänkte.. jag gör mos för 30 det ska väl räcka. Tur att jag ha de vatten pannan varm på spis en fick göra 20 portion er till:)
Jag server ar alla vid disk en och när siste man fått sin mat har jag tränings värk i arm en..
Så kan det ock så gå när in te hasp en är på:)
Häl sa M och ha över se ende med denna sup er knäppa sär skrivning..;)

2007-10-01 @ 21:09:31
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

(par en tes) Jag läs te bör jan av en kom men tar hos pantersylvia och vid för sta men in gen för stod jag.. Det ta har lat mask en skriv it.
Scrollar ner.. Stäm mer.
Det är riktigt värm ande i hjärtat när man börjar för stå och känna sina blogg vänner. (slut på par en tes)

2007-10-01 @ 21:43:27
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Åsa

Det är ju en väldig skillnad på heltäckningsmattorna som fannas på 70/80-talet mot de som finns nu.
För att inte tala om dammsugarnas kapacitet, det måste ju vara som natt och dag!
Det är ju inte bara nackdelar med heltäckningsmattor, det kan ju som sagt vara bra åtminstone på vintern.

2007-10-01 @ 23:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback