Fyllhund

image750

Löven faller, och snart kommer snön. Bilden togs kring 16.45 idag, torsdag den 11 oktober. De vanliga namnen Erling och Jarl, kan kanske äta tårta idag eftersom dom har namnsdag. Däremot har t.ex. inte Marie någon egen namnsdag. Det är märkligt. Jag vet inte om Doris har någon egen dag heller. Däremot kan säkert 88-åriga Doris Lessing, fira idag, efterom hon fått nobelpriset i litteratur. Den äldsta i genren. Jag har ingen relation till Lessing, hon lär gilla katter (det ger pluspoäng)  och är född i Persien (Iran) sägs det! Grattis - säger jag!

image751

Bilden är tagen 19.45, det befarade snöovädret som skulle komma från sydväst verkar ha avtagit på vägen. Det tackar vi för.

Av barn och fyllhundar får man höra sanningen. Homer Simpson säger - om man inte är en del av lösningen, är man den del av problemet. Han om någon är initerad.

I samband med en upgpradering tappade jag cirka 75% av mina läsare, det tyckte jag var märkligt, inte för att jag har nån särskilt bra blogg, snarare att det bara dippade, från en dag till annan. Jag tror inte man blir dubbelt så glad om besöken ökar med det dubbla, men lite förundrad blir jag varför det skiljer mellan dagarna. Igår t. ex hade jag en hög besökssiffra - trots att jag inte lade in nåt inlägg, och nu har jag nästan lika många läsare som för tre månader sen, innan dippen .

Det kan alltså inte vara bara det skrivna som drar, det måste finnas mer, det är tur det! Jag funderar vidare.

Kommentarer
Postat av: amatankar

Så där såg det ut klockan 16 hos mig, nu är det vita buskar, vita träd, vitt gräs och ja, vinterlikt!

Postat av: I E

Oj, oj, inte läst Lessing. Ajabaja! Ta nu genast itu med "femte sanningen". Det är inte försent ännu. Hennes memoarer är också läsvärda. Nästaan att jag är lite avundsjuk på dig som har läsupplevelsen framför dig.
Förresten, bloggläsare är ett konstigt släkte. Ibland får du besökare och läsare och ibland har ingen tid med dig. Men räds ej, din blogg är bra.

2007-10-11 @ 22:29:40
Postat av: Åsa

Här, strax norr om Dalälven har nederbörden kommit mest som regn i dag, men det fanns lite snöflingor emellanåt.
Tycker att det är lite för tidigt med vinter, i alla fall här hos mig..
Att Doris Lessing får Nobelpriset är roligt tycker jag.
Tänk, att det gick till någon som gemene man vet vem det är ( man känner ju igen namnet) och många
har läst, även jag.

2007-10-11 @ 23:02:21
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Mamma Lena

ang. dipp
Vi vanliga (i alla fall jag är vanlig) bloggare har kommit lite i strykklass känns det som. Nu ska det vara intriger och djävelskap, annars är det ingen bra blogg. Än vi vanliga bloggare då som skriver om
plommonträdet, dräneringsdiket mm. mm. -
småsaker i världen men betydelsefulla för oss vanliga, vi kommer lite på undantag. I alla fall jag
kan börja fundera på "mina bloggvänner" - ÄR de äkta? Joo, nu ska jag inte vara sånn, de 10 fasta som besöker mig på bloggen känns äkta, vanliga, med samma intressen som jag. Som vill skriva, men inte bara för sig själv utan kanske kanske nån där ute läser.
SEN kan man fundera på vart vi är på väg när vi skaffar vänner som vi inte känner???? Är livet (läs vi) så torftiga att vi inte kan skaffa vänner irl??
Dit jag ville komma i mina funderingar ang dippen, bloggandet har fått en besk smak av lurendrejeri, lite fult.
(Hmmm.... Har jag förstått genom att tjyvlyssna på mina skolkamraters resonemang, de är unga, riktigt unga, och ser på världen och livet så man förskräcks. Undrar ibland om vi är på samma glob.
dessutom heter det inte skolkamrater! stenålderskärring! )
Doris Lessing, förvånande att det är en författare man känner till, har läst, tycker om. En författare för vanligt folk, för oss här nere....

2007-10-12 @ 08:16:43
Postat av: Gunnarkarine

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2010-12-01 @ 16:30:16
URL: http://gunnarkarine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback