Uppmärksamgöra

Nu funkar det trådlösa, till lillen, jag surfar på någon annans okrypterade nätverk. Det går sakta framåt, med teknikutveckligen.

Styrpinnen har jag fortfarande svårt för, säger en som av födsel och ohejdad vana gillar mus.

Jag hörde på radion att överåklagare Sven-Erik Alhem i Malmö inte gillar att man kastar bomber på åklagare, som gjorts i Trollhättan. Jag tycker att bombkastandet verkar vara en destruktiv hobby, för arbetskraftsreserven. Alhem menar vidare att man borde uppmärksamgöra problemet. Det låter onekligen mer märkvärdigt än att uppmärksamma och skydda sig mot företeelsen i fråga.

Hörde också på radion att en företrädare för Sveriges kommuner och landsting menade att när 40-talisterna börjar kräva sin del av samhällets resurser för hälso- och sjukvården, då kan inte landstingen ensam, själva klara detta. Jag har sympati för det språkliga krumsprånget ensam/själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback