Stenkoll

Idag har jag varit på lokal, och ätit bjudlunch. Det finns många pietetsfullt renoverade festlokaler runt om i Sverige. Juste lampa och fina tapeter - jojomänsan!

image789

Det här är, tror jag - renytter- eller reninnerfilé och potatisgratäng med morötter, det gröna vet jag inte mycket om. Det röda under det gröna är någon lingonvariant. Självklart varma, stora vita tallrikar.

image790

Nu har jag ordat tillräckligt om mat, och vill bara nämna att min grå kostym kändes annorlunda, benen var vida med slag. När jag åkte hem tänkte jag att det nog är dags att köpa en ny kostym. När jag väl kommer hem, hänger jag ut kostymen för vädring och samtidigt söker jag något annat i klk (klädkammaren). Och när jag söker där hittar jag en grå kostym, av modernare snitt, snyggare kavaj, smalare byxor utan veck. Märkligt tänkter jag, innan det går upp för mig att jag imorse, utan att reflektera särskilt mycket, i den arla morgonstund - tog gammkostymen, som jag egentligen rangerade ut för fyra, fem år sedan. Åhåjaja, här har man stenkoll på läget. Jag behover nog inte köpa någon ny grå kostym på stört!

Moderaterna ska börja prata etik, säger dom. Prata går säkert, men det kanske handlar mer om att göra, eller inte göra, för den - som så vill. Man börjar ju ledsna på svarjobbarmaffian i regeringen

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas, att du hänger in gammkostymen långt in i klädkammaren.
Men, det står nog inte på innan den är modern igen.
Etik (och moral), det vet nog inte moderaterna vad det är, undrar om de ens kan stava till det...
ha dé!

Postat av: Gunnel

Jag som tänte, när jag såg bilden, att ni hade köpt en ny läcker lampa. Hm...tänk så fel det blev. Hoppas maten var god

2007-11-05 @ 20:27:17
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Lampan snygg och även du låter dig bjudas på lunch.

2007-11-06 @ 19:27:29
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Nettan

Ja maten ser riktigen god ut..
och lampan och tapeterna är väldigt fina.
Ja, det är inte lätt hänga med i svängarna, klädstil ändras ju varje halvår..nästan sjukt,
men det är ju upp till var å en att anamma det nya.
Vår nuvarande regering ja..Hmm..
det har ju så att säga hänt en hel del nu va!
Dom gillar ju ej skatter så det är väl klart
att dom gör så mycket svart som möjligt.

2007-11-07 @ 20:42:57
URL: http://nettans.webblogg.se
Postat av: Nettan

Oj ser att det blev lite knasigt skrivet i min förra kommentars första rad. Så det kan gå när man ej redigerar klart innan man skickar sin text..sorry!

2007-11-07 @ 20:45:28
URL: http://nettans.webblogg.se
Postat av: Newsthings

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2010-09-07 @ 08:26:20
URL: http://www.newsthings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback