Jobba media - typ

Det ser onekligen lite disigt pch höstlikt ut. Det är inte många blad kvar på plommonträdet.

J2 och Je har kommit. M hälsar på syster som ligger på Sundsvalls sjukhus. J1 ska iväg på Södra Berget ikväll och se teaterfarsen Hotelliggaren.

image783

Jag kan inte säga att jag är särskilt upprörd över Ulrika Schenström-affären. Att vara på fyllan på krogen med en journalist från TV4, när man samtidigt har Sveriges viktigaste jourjobb. Det är helt typiskt hur man får jobb idag. Viktigaste statssekreterarjobbet går till en kompis som jobbar med media - typ!

Vem bryr sig! Det verkar snarare vara en prestation av Reinfeldt att kunna hitta alla skattesmitare, licensskolkare och fylltrattar när smörjobben ska fördelas, nära köttgrytan.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Eftersom jag inte köper det här med ödet och med otur, så tycker jag nog att Reinfelts sits säger en hel del om honom själv och den politik han företräder. Det värsta är att ingen av dem verkar fatta
varför folk reagerar som de gör.

Postat av: Gunnel

Det värsta är ju att hon får, trots att hon är arbetslös, kan lyfta ut 80.000/månad en lång tid. Hon får ett avgångsvederlag på över 2 miljoner. Jo jag tackar...kanske jag ska be att bli sparkad i från min tjänst.

2007-11-02 @ 19:09:16
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback