Hurvet

Idag har det varit hurvet, råkallt, ett par minusgrader.

Fotspåren tyder på att någon lämnat huset, och sedan återvänt, kanske med morgontidningen, som kommer bättre till sin rätt på helgerna än på vardagen. Sundsvalls Tidning är helt okej, även om det finns några tokliberaler som inte fattar nåt om samhällsutvecklingen, och det har dom det dåliga omdömet att berätta om också, på ledarsidan.

image813

Igår och idag har M börjat förbereda julstädningen, det är lamphållare och skålar som ska diskas, och göras rent i köket, där ingen vanligtvis tittar.

Vi har ätit dillkött med kokt potatis, därefter blev det en av M´s specialiteter, blåbärskaka. Det glunkas om en Irish coffee senare, och det ser jag i så fall - positivt på! Jag tror, till och med - att vi har några droppar Irländsk whiskey i skåpet!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Den där varan vill jag också ha lite/mycket av...snön alltså. Fast jag gillar dillkött också


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback