Gam

Anders Gerdin, Aftonbladets chefredaktör, de senaste tio åren ska avgå. Inte en dag för tidigt tycker jag.

Han har förvandlat Aftonbladet till en skittidning utan heder och ambitioner. Hedern tappade Aftonbladet defintivt 1999, när dom fejkade en naziaffär, med beställda foton utanför Alexandra Pascalidou och polistalesmannen Claes Cassels bostäder, och sen vägrade ta ansvar. Dom skyllde allt på en journalist. Ledningen visste inget. Löjligt!

Att inte Gerdin, som ansvarig utgivare fick fängelse för detta brott överstiger mitt förstånd.

Jag mötte Gerdin, på Arlanda för några år sedan, när han trängde sig in på toa, och jag var på väg ut. Jag ångrar att jag inte satt en armbåge i bröstet på honom, som ett diskret uttryck för läsarprotest. Jag kan endast skylla på min uppfostran - att protesten inte genomfördes.

Man skulle kanske kunna säga att Gerdin är en riktig gam - men man vill ju inte förtala oskyldiga fåglar!

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Det måste ha varit i vrede du skrev denna artikel käre Latmask. Skymtar hela tre stavfel bland dina taggar, Ansarig - Sudnsvall - Cehfredaktör, tack och lov stavade du Peugeot rätt så du har hedern i behåll.

Postat av: Anonym

...stavfelen är nu rätade..hehehehe,
vrede? nej, knappast, snarare skumögdhet och brådska!

2007-11-29 @ 20:37:45
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback