Ekorre

l flera år har vi haft en ekorre som skuttat omkring i den lilla skogen bakom radhuset, I år fick han (eller om det är en hon) sällskap. Då hade vi två skuttande ekorrar, som glatt slängde sig mellan träden, och förgyllde tillvaron för oss - mellan varven.

Senare en dag, såg  vi en påkörd ekorre på vägen utanför huset. Nu har vi bara en korre i skogen.

image804

Bilar är hårda och ekorrar är mjuka.

För övrigt är ekorre som gjort för särskrivning. Vad sägs om e korre eller ek orre, den franska varianten är e´korreè.

Kommentarer
Postat av: Annika

I dag funderade jag på ekorrar! För att det är ovanligt många av dem, tycker jag. På gården på mitt jobb har vi mycket tallar och vi ser ekorrar flera gågner om dagen. Rätt feta också, tycker jag och då är de inte lika söta...Iallafall så funderade jag på vilket led det är som klickar - finns det för mycket mat för dem eller är det ekorrätare som minskat?!

Postat av: Gunnel

Det var ingen rolig berättelse...men en underbar bild är det. Helt fantastisk.

Men du...är du stålmannen eller nåt :O) med tanke på den nya bilden

2007-11-13 @ 20:28:16
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Har haft mycket ekorrar här omkring, men nu är det längesedan jag såg någon, kan det bero på alla lösspringande kattor tro...
Det sista jag såg var en svans från en ekorre....

2007-11-14 @ 12:04:59
URL: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback