Comfort zone

Den regelbundne läsaren förstår att jag givetvis betalade datorn i förskott - så att säga, köpte grisen i säcken. Det förhöjer ju glädjen, och ökar spänningen - på flera sätt.

Genom att köpa en billigare begagnad kan jag testa lite, med mina mycket begränsade kunskaper - det blir learning by doing, det är inte hela världen om det går snett då. Tiotusen är för dyr leksak, tre kan vi leva med, även M, som kan låna den, om hon är snäll.

image811

Nåt helt annat. Om man träffar en bekant på stan, stannar och pratar om väder och vind, då står man vanligtvis på armlängds avstånd. Det är sällsynt att man konverserar tre meter ifrån varandra.

Det finns en liten grupp människor som inte har känsla för comfort zone, dom vill komma närmare än armlängden (varför vet jag inte). Det är ju uppenbart att, dom allra flesta tycker att det är lite besvärande att ha fejan bara en halvmeter från den man pratar med

Jag är förvånad, eller snarare förundrad över att dom inte känner av situationen och backar!

Kommentarer
Postat av: Annika

Har du tre datorer?!

Postat av: L

en burk tillhör jobbet, den stora svarta är ett hemmabygge av J1 o J2, och sen har vi nyförvärvet.

2007-11-18 @ 19:39:08
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: lena

Hmmm... tre här mé..... Varför behöver TVÅ personer tre? ...

2007-11-19 @ 07:42:20
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: M

Sssssss...vilken efterhandskonstruktion...varför skulle jag vilja låna den lille ... jag har ju en egen
dator...inte världens bästa kanske men den duger långt!

2007-11-19 @ 18:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback