Bakplåtpapperstandard

Det är förvånande att det inte allmänt diskuteras att bakplåtpapper, även dom som köps på rulle är för små för normalstorleken plåt. M uppmärksamgjorde mig på problemet idag, när hon gick an som ett jehu i köket, och jag försökte slappa för hela slanten

Det måste vara ett tankefel att bakplåtpapper inte täcker hela plåtytan, menar M irriterat men på ett positivt och fint sätt, och jag är benägen att hålla med henne. Visserligen skulle man kunna använda två papper, eller klippa - men why!

För M´s skull, och indirekt min egen, för alla goda bullar och matbröds skull - hoppas vi på en snar ändring, varför inte genom en EU-resolution!

image815

J1 och I är hemma igen, ett dygn sena, dom missade anslutningsflyget i Kiev, och fick övernatta där, sen hem via Prag. J2 och Je är i Umeå och jag och M är hemma.

Vi har ätit klassisk middagsmat idag - makaroner och korv, ketchup och mjölk. Gott!

Jag har aktivierat mitt konto hos ATG efter tre år, och lagt upp ett nytt på Svenskaspel. Ibland går det fort och ibland inte. 246 balubas har via nätet lagts i knät hos fru Fortuna. Förhoppning om vinst, är låg till medel.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

En fördel med de för små papperna...det är ju att inget bröd kommer åt kanten på ugnen och slipper på det viset bli brända. Man måste se det positiva i saker och ting :O)

Postat av: Anki

För mig är problemet det omvända: papperet är för stort. Således har jag en onormal storlek på plåten! Har du några fler baktankar på gång??
Ha det gott!

2007-11-24 @ 18:26:10
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Gör som jag, låt andra baka som kan hantera besvikelser.

2007-11-25 @ 13:06:30
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback