Androgyn

Javisst - det blev köttsoppa igår. Dock inte med potatis och klimp, snarare kött- och grönsakssoppa. Morot, kålrot, selleri, palsternacka - och det övriga huset förmår.

image798

Idag har vi ymnigt snöfall i Sundsvall. Det är kring noll - och vi har tittat på Robin Williams (f -52 i Chicago Illinois) när han besöker Actors studio (James Lipton), och det blir stor underhållning med en dos allvar. En annan höjdare är när Dame Edna (gestaltad av Barry Humphries f -34) showar loss hos Parkinson. Inga jämförelser i övrigt - men såväl Williams som Humphries är självgående artister som gärna tar över.

image801

Vi pratade med J1 och I igår, dom är på Koh Samet och ska iväg till Koh Chang (stavningen är jag osäker på)! Jag tror att Koh betyder ö! Det är bra att telefon och internet finns. Det är onekligen - på något sätt - men ändå inte, en bit mellan Sundsvall och Thailand. Det kom ett glatt och otvunget skatt från Globetrottrarna, när vi sa att det var fyra grader kallt och snö. Dom satt på beachen med 30 grader varmt. Olika falla ödets lotter.

image800

Idag ska vi inte göra något speciellt - tror jag! Det är en konstform som är underskattad, själv gillar jag den! M är mer arbetsmyra än jag - men eftersom det är fars dag, får hon anpassa sig, till mitt lägre tempo.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Riktig höstmat - kött och grönsakssoppa. Det var länge sen jag gjorde, fast det är så enkelt.

Postat av: frktjatlund

Maten ser god ut, men en farsdag hur kul är det?

2007-11-11 @ 21:08:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Mini Games

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2010-01-18 @ 10:39:29
URL: http://mini-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback