A-beteende

Lyon - Barcelona slutade 2 - 2, men det är väl allmänt känt nu. Kollade matchen på TV.

Det är allt för sällan vi numera får bo på centralt belägna hotell, vid tjänsteresa till Stockholm. Denna gången blev, hotellet - Skandic Malmen vid Medborgarplatsen.

För många år sedan, kring 1992 - tror jag, bodde jag också här, då brann Katarina kyrka, ner den natten. Därefter har det väl varit lugnare nätter. Hoppas att den goda trenden fortsätter.

Jag tog en promenad, när jag kom ner ikväll, från Malmen, söderut på Götgatan, några kvarter, tog vänster vid Bondegatan, tog vänster igen vid Östgötagatan och sen vänster igen på Folkungagatan, tillbaka till hotellet och tänkte att jag kunde ta en öl innan fotbollen började 20.30.

Jag kliver in på Kvarnen på Tjärhovsgatan (nästan vid Malmen) för att ta "one for the road". Då visar det sig att man måste hänga av sig rocken i garderoben, innan man släpps in i utskänkningslokalen. först. Jag har väl aldrig hört på maken, att ta av sig rocken för att ta en öl. Knappast - aldrig, att jag skulle göra det, fråga M och Osborne, som har full koll på mitt utpräglade A-beteende..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det väl helsjukt, att man ska behöva hänga av sig ytterkläderna för att få ta en öl, men, förklara för mig vad A-beteende är..tack!/Ha dé!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback