Subopitmering

Idag har det varit städdag i våran bostadsrättsförening. Den fyller två syften.

Det första är självklart, vi ska snygga till de gemensamma utrymmena efter bästa förmåga. Det andra subtila syftet är att vi ska ges möjlighet att bekanta oss med varandra, eftersom vi bor i en liten förening, med blott 42 delägare.

Jag försöker hålla mig från den sociala interaktionen, så gott jag kan och M har jobbat (på jobbet). Städvendettan forsätter imorron - och då får vi klä på oss oömma kläder och stelnade leenden och bege oss ut i det sociala samspelet, och göra det bästa möjliga.

32959-531

M - som vanligtvis är en klarsynt person - menar att mina återkommande bitiga inlägg mest har sin utgångspunkt i att jag vill bestämma själv, och när jag inte får det - då blir det svartsyn och elände i parti och minut, som ibland i detaljbeskrivning, läggs ut på bloggen.

Men det vill jag bara tala om och dementera, att så är det verkligen inte! Jag har saklig grund för mina uttryck - jag lovar!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll på alla sätt - ärade läsare!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Man behöver inte umgås med sina grannar....lite småprat kan väl vara trevligt.

Postat av: frktjatlund

koppartrans? Det fanns en sån mack där jag bodde på 60-talet. Men nu, i Sundsvall, jag är tveksam.

2007-05-05 @ 23:36:00
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Annika

Lite får du väl offra för att bo i ett snyggt område?!:)

2007-05-06 @ 15:17:43
URL: http://www.amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback