Rumours

För några år (10) sedan var jag och JC och några andra kollegor över till det stora landet i väster som man älskar att hata. Men det innebär ju inte på något sätt att det inte är kul att vara där - i vart fall - som tillfällig besökare. Vi var på datamässan Comdex (Las Vegas), och det var stort - och väldigt kul, inspirerande och framförallt lärorikt. Vi hann även med ett kortare stopp i San Francisco, på vägen hem. Och det känns ju väldigt märkligt att tänka sig att det är på väg hem, kartboken och jordgloben visar inte samma - om jag säger så!

När vi på några få timmar försökte utforska den mytomspunna staden, belägen på 7 kullar, andra säger 40, hamnade vi på Hayes street och de där belägna viktorianska husen. Alcatraz ligger i rakt östlig riktning, och desförinnan finns Fishermans wharf i synfältet (om jag minns rätt, helt säker är jag inte).

32959-556

Vi går alltså - glada i hågen - på gatan, och ser en back med skivor utställd på gatan (är det en rest av hippiekulturen, tänkte jag då, varför ge bort skivor?). Som vi senare forstod det, ville ägaren förmedla några gamla vinylplattor (och det var långt innan CD/DVD var på modet). Vi bläddrade lite förstrott i kulturskatten, där bl.a. - kommer jag ihåg - Fleetwood Mac´s stora skiva, fanns bland utbudet. Coolt - tänkte jag, när jag tänkte efter!

32959-555

Den kom redan 1977. Go your own way, tillhör en av klassikerna.

Det kom jag - varför vet jag inte - att tänka på idag, den 25 maj 2007! Ha en jättebra fredagskväll - i slott och koja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback