Personlig assistent

Ett stenkst från där vi bor finns vår kvartersbutik. Den heter ICA Ettan och det är en fin butik på flera sätt. Av bekvämlighetsskäl handlar vi mest där. Att en och annan vara kanske är något dyrare där än på storbutiken, påverkar mindre, eftersom vårt matkonto är förhållandevis moderat nuförtiden, men det är väl också det enda som är moderat i radhuset, hoppas jag!

När M och jag handlat tillsammans på Ettan och sen ska betala, brukar jag säga att jag har personlig assistent med mig, och nickar mot M, det tycker hon är aningen pinsamt, och då är det ju svårt att sluta med tilltaget. Vi ser det, brukar expediten säga och skratta eller le i mugg, kunden har alltid rätt. Vad vederbörande innerst inne tänker, lär vi aldrig få veta.

Och för att göra min utvecklingsstörningen komplett, brukar jag vanligtvis säga hej då, när jag i god ordning lämnar butiken. Det tycker M är överkurs, eftersom vi inte känner någon av de butiksanställda på det sättet. För mig känns det rimligt och artigt att säga hej då, när man går sin väg, för att komma tillbaka nästa dag för att handla av hjärtats lust.

I rask fart mot TV-fåtöljen för att kolla derbymatchen mellan AIK och Djurgården.

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt, Underbart, En till som jag! Fast det har jag ju redan begripit såsom du vränger ord.
Ha´de´
/L

Postat av: tant raffa

Ja, jag brukar säga att det är skyddad verkstad på social träning, när min man och jag är ute och handlar. Det har blivit ett internt skämt mellan oss, men expediterna nickar alltid så förstående/tant raffa

2007-05-29 @ 22:27:13
Postat av: åsa

Härligt! med likasinnade människor! Hoppas bara att expediterna förstår humorn och ironin i alltihopa!
Ljuvligt./åsa

2007-05-29 @ 22:53:28
Postat av: Sylvia

Inte illa att ha en personlig assistent. Jättesnyggt parasoll - var hittar man en sådan modell?

2007-05-30 @ 19:29:27
URL: http://pantersylvia
Postat av: Personliga assistenten

Latmask brukar säga att han vill ha öppet köp på osten!

2007-05-30 @ 20:12:59
Postat av: tant raffa

Härligt att det finns fle
$"tokiga"
Härligt att det finns fler knäppskallar än jag och min man, mem visst berikar det världen....
Livet är så kort, det är lika bra att ge järnet....alltid retar det någon!/ tant raffa

2007-05-30 @ 23:09:32
Postat av: Anki

Märklig företeelse detta! Jag känner flera män som har gift sig med sin persoliga assistent! Eller hur det nu ligger till?

2007-06-01 @ 16:26:04
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback