Palinka kring köttgrytorna

Några bilder från Margit-ön, om det passar! Är det inte en pampig ek - så säg! Det som gör ön så inbjudande är att den är platt, med mycket grönyta och inbjudande "gångvägar", och vattnet förstås! En mycket tilltalande helhet.

32959-547

När man promenerat en stund, är det bara att söka svalka i skuggan med utblick över Donau. Det finns några ställen, nära - bl.a. vattentornet som är uppsatt på FN:s världsarvslista (bild kommer i ett senare inlägg) där man kan ta paus och dricka en Tokajer, eller vatten direkt ur kran (jojomänsan, inte illa) eller möjligen en Palinka, kanske en öl. Var och en efter tycke och smak.

32959-546

Jag har sedan länge insett att jag är lite udda, inte direkt en outsider, men jag ska nog avnjutas i lagoma portioner, då är jag en tillgång. I andra sammanhang kan jag nog vara en pain in the ass - men givetvis på ett mycket finstämt och empatiskt sätt!

Och det är också märkligt, när det krisar på jobbet, då är jag oumbärlig (om jag får generalisera, och det får jag, eftersom det är min blogg), sen - när smörjobben ska fördelas, inte minst när uppstädningen är gjord, då passar inte galoscherna längre. Då är mitt kunnande och min kompetens verkligen umbärlig. Det är märkligt, hur fort det går - mellan oumbärlig och umbärlig! Det är klart att en och annan sanning - kanske borde varit outtalad, men varför! Outtalade sanningar är inte min bästa gren!

Det är väldigt trångt kring köttgrytorna - även på min blygsamma ickekarriärnivå!

Kommentarer
Postat av: Nalle

Å vilken vacker ek !
Lite udda är vi
nog lite till mans, eller kvinns, men det är få som vill erkänna det.
Ha det gott käre latmask !!

Postat av: frktjatlund

Det är bara ett ynka litet o emellan. Både när det gäller uttalanden och umbäranden. Även otack och tack, där det tidigare är vär(l)dens lön som vi brukar påminna oss här hemma, där värden även är M:s arbetsgivare.

2007-05-21 @ 23:28:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Lena

.. angående betyg, häckar, jobb .. så har vi kvarterets fulast häck! den fulaste delar vi vårdnaden med grannen. Grannen är dock betydligt mindre vass än häcken! BETYG. Är kul, spelar egentligen inte så stor roll huvudsaken man gjort sitt bästa. (bhha -skitsnack, alla vill väl ha mvg)
DOCK, när jag ska gå ronden med arbetsgivaren på fredag, kan det vara bra att påvisa att det finns något litet bakom pannbenet. Tror jag ska gräva fram Samhalls ideologi och som av en händelse prassla fram - "värdeskapande tid - hög sysselsättning - utveckling" ??
För övrigt ska mina 28 potatisar jordsättas idag! Kanske det blir gravöl på altanen efteråt????
/L

2007-05-22 @ 07:24:20
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Sylvia

Vill se mera bilder från resan. Eken är verkligen pampig. Det är bara att konstatera - är man rak så är det allti någon som blir stött. Speciellt chefer på mellannivå har ett känsligt ego. Det viktiga trots allt är ju att JAG gillar mig själv - och då måste man vara den man är.

2007-05-22 @ 18:13:27
URL: http://pantersylvia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback