Nidbild

Jag finns - tyvärr - i en värld som numera influeras av svindyra amerikanska konsulter. Dårskaperna utbreder sig utan hejd, på högsta ledningsnivån, där nepotismen utbreder sig värre än i Rumänien!

I vår vansinniga värld har vi (alltså inte jag - men det låter bättre att säga vi) slutat  med att utreda inför genomgripande förändringar. I en seriös värld brukar man vanligtvis pröva själva saken, man överväger risker och funderar på konsekvenser innan man föreslår förändringar. I vår nya värld har vi (alltså inte jag - uton dom som bestämmer) rationaliserat bort själva utredningsdelen och i stället gått direkt på Power Point presentationerna. Dom svindyra amerikanska konsulterna är jättebra på PP.

Men jag som kan vara lite petig (M säger gammeldags - fast det tycker jag är en nidbild), kan ibland reflektera vad inriktningsbesluten grundas på, och i bästa fall får jag till svar (om jag får nåt svar) att beslutsunderlaget är PP, och att man får gilla läget! Med andra ord, är uppmaningen - håll käft och jobba på, ifrågasätt inget, för din egen skull.

Tack för det Postverket!

32959-530

Det händer ibland att våra kunder, allmämheten är missnöjda, ibland befogat, andra gånger inte (objektivt sett)!

Om vi ska svara på en kundkontakt, t.ex. genom brev - då gör vi det verkligen inte lätt för oss. I stället för att helt enkelt beklaga att kunden upplevt en olägenhet, för vi i stället ett förvirrat resonemang om att vår myndighet ska kännetecknas av goda handläggare, med empati och förmåga att förklara bestämmelserna på ett bra sätt. Man tar sig på den flyende pannan - och funderar på om man ska ringa till husläkaren för remiss till akutpsyk!

Våra kunder skiter väl fullständigt vad vi ska kännetecknas av, dom kan ju bara relatera det dom själva upplevt, och kanske hellre behöver mötas där, i sin upplevelse - och möjligen få hjälp på traven med sina och våra tillkortakommanden.

Men icke sa Nicke, så kan vi inte göra numera, säger välavlönade amerikanska Power Point konsultpionjärer som ska bryta ner det svenska Lagomlandet till präktig amerikansk dynga!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Ibland känns det verkligen tungt att tillbringa en tredjedel av livet på ett ställe som styrs av Microsoftprodukter.

Postat av: Gunnel

Men du...du ser rätt nöjd ut på bilden (hahaha)

2007-05-03 @ 20:51:13
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Ska det där verkligen föreställa förre postchefen Ulf Dahlsten..? Det ser ju ut som Bush i yngre och kanske gladare dagar;)

2007-05-04 @ 20:00:12
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback