Nelson mandela

Normaldag på jobbet. Papper kommer in (det digitaliserade samhället har ännu inte genomslag fullt ut), de ska stämplas och i bästa fall arkiveras. Det har jag sysselsatt mig med idag - av hjärtats lust, leende och med en aura av aktivitet!

Jag vet inte om det var en Freudiansk tanke, men det kom över mig att Nelson Mandela, Sydafrikas största, verkligen inte hade det lätt, varken som intern eller som "president"!
32959-563

Han fängslades redan 1961/62 och blev utsläppt 27 år senare, 1989. Som det förefaller bruten i kroppen - men inte i själen. Han är en ledare som jag känner sympati för. Om han kunnat uträtta något vettigt i eldoradot Sydafrika vet jag nästan inget om, möjligen har han enat nationen i ett utsatt läge.

Jag har aldrig träffat honom - men om jag fick chansen - skulle jag ta den!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hur kommenterar man det? JAJAJAaaa, så klart. Om möjligheten fanns så vore det drömdejten! Om man sätter in sitt eget liv i de perspektiven (ja inte stämplingen och arkiveringen då! utan Mandela) så är problemen något futtiga.......
/L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback