Lapp söker laptop

Lätt fånget - lätt förgånget!

Under en tid har jag vankelmodigt sökt en begagnad laptop, med tolvtumsskärm och vikt under 2,2 kg. Det var tänkt att min antika lätta Acer skulle kunna fungera som resemaskin ytterligare en tid, men icke sa Nicke! Den vägrar medverka, något måste göras. Man kan ju inte vara ute på resa utan bärbar, det måste ju alla förstå!

32959-529

Häromdagen sattes en bärbar ut till försäljning på Blocket. Den fanns i Härnösand - alltså nästgårds (5 mil norr om Sundsvall). Jag skrev mail och fick till svar att den nästan var såld. Okej - sa jag, hör av dig om affären går i stöpet. Imorse (fast jag läste mailet först, när jag kommit från jobbet) hade jag fått ett nytt mail, den var inte såld 08.55. Jag köper den sa jag på mail och sms. Efter en timme fick jag ett nytt mail - att den var såld!

Så kan det gå - om inte haspen är på. Jakten på bärbar lär fortsätta en tid.

I övrigt har jag hängett mig åt hälsokontroll, det är verkligen inte min bästa gren. Några omedelbara cancrar eller andra livshotande sjukdomar tycks inte föreligga (i vart fall inte idag)! När jag var så hiskeligt förkyld och klen i januari, var mitt enda låga värde, det goda kolesterolet - och det är väl en tveksam tillgång.

Idag är jag ett under av hälsa - hoppas att det är samma/lika imorron! Peppar, peppar!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag är för feg att köpa sådana aparater på annons...men dom kan få köpa mina...när jag vill bli av med dom. Det är dock inte aktuellt nu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback