Kärlekens tunga

Jag är inte helt socialt inkompetent (tror jag) - däremot ojämn i mitt utövande av ifrågavarande förmågor.

Vi har verkligen jättetrevliga grannar, genuin medelklass hela bunten (precis som vi)! Städdagarna har genomförts utan störningar och kontorskroppen har fått bekänna färg. Avsaknaden av muskler har gett sig tillkänna, men det bjussar jag på, den dag som idag är!

32959-532

Jag trodde 1980-talet var ett helt förlorat musikårtionde, ända fram till att jag laddade ner 8 timmar åttiotal från Metropol (SR). Där fanns flera höjdare, Eurytmics med Annie Lennox och Bon Jovie från Newark (NJ), Kim Carnes, Betty Davies eyes gjorde att 20 år senare landade i en planerad krasch-landning, många minnen trängde sig fram!

Jag läste i dagens Aftonbladet (vi köper visserligen inte tidningen längre, mer än vid dörren - men i kompromissernas förlovade land, känns det bättre att de unga säljarna får tjäna några kronor - än att behålla idealen) fanns en längre artikel med Plura! Det var verkligen inte bara solsken (för han och dom) under 1980-talet!

Jag är ingen stor Eldkvarn fantast, men från och till blir det en rejäl dos Plura och bror Carla. Kärlekens tunga är en mångårig favorit, det går på 20 år!

32959-533

Eldkvarn´s nya - Svart Blogg, är helt okej, mycket 80-tal även där. En åttaminuterslåt heter, blues till Bodil Malmsten - och det får mig att tänka på att jag faktiskt träffat Bodil Malmsten, en gång i slutet av 60-talet. Min äldsta syrra umgicks i konstnärskretsar kring Odenplan under det förhoppningsfulla 60-talets senare år. Och där var jag - en gång - och just då, även Bodil Malmsten m.fl. Så kan det gå om inte haspen är på. Det kommer jag ihåg 40 år senare, märkligt va!

Till sist vill jag tala om att min pappas bror heter Petrus. Han är död sedan flera år tillbaka. Det är lite imponerande, det fanns nog en rejäl dos mod - att underklassen valde ett apostelnamn på en av sina söner. Respect! Pappa döptes till Leon (nästan) - och det är inte så illa heller!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Min stackars pappa hade ingen bror, men en syster vid namn Ulla. Det behövs inte så mycket mod för att komma på ett sånt namn. Inte mycket till skönhetssinne heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback