USA 5.13

Nu är de snart dags att byta innehåll i kitch-skåpet. Min tanke var att ha ett litet shots-glas från varje delstat, som nån sort minne av vårt projekt. Tyvärr startade jag för sent, egentligen först på tredje resan - och det saknas alltför många "delstater", för att samlingen ska bli komplett!

Det kanske går att komplettera genom köp på E-bay, men det blir inte samma sak, inte samma känsla

32959-489

Vermont-glaset fick sig också en kyss i resväskan under hemfärden. Lite lim håller bitarna på plats. Eftersom samlingen inte blir komplett, får vi så småningom hitta nåt annat att pryda hyllorna med!

32959-488

Det blir onekligen mer fart i huset när ungdomarna är hemma. M har gjort en heroisk insats med tvätten. Nio omgångar tvätt av allehanda slag har tvättats, torkats och tumlats, och det har tagit sina modiga timmar. Hon börjar söndagsmorgonen halvsex (egentligen halvsju) med dagens första tvätt. Var tar hon krafterna ifrån!

Vi har ätit höstjägargryta (nötkött, svamp, enbär, lingon mm), mycket gott - och suttit ute i solen. Idag har det varit varmt, i lä kunde man sitta med bar överkropp om man ville, men det ville man inte, soligt var det i alla fall.

I slutet av nästa vecka, på fredag, får vi veta hur nästa steg i omorganisationen på jobbet, kommer att bli. Som vanligt vinner några medans andra kanske förlorar. För egen del hoppas jag att det blir så bra som möjligt, jag kan inte lägga energi, på något jag inte kan påverka, men än den energi som ändå tas i anspråk genom det undermedvetna!

Kära läsare - hoppas att du får en bra start på veckan!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag önskar att jag slapp släppa till den undermedvetna energin, också.

Postat av: Gunnel

Jag förmodar att hyllorna har en dörr som kan stängas...med tanke på allt dam.

Jo tack det var en bra start på veckan. Vem kan klaga när vi hade sånt fint väder

2007-03-26 @ 20:48:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Thomassigrid

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-04-29 @ 14:09:10
URL: http://thomassigrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback