USA 5.10

New York poliserna ser onekligen tuffa ut i sina uniformer, extraplus för mössorna. Jag tror att uniformen på flera sätt bidrar till att sända ett budskap - don´t mess with us - typ! För några år sedan handlade det om noll-tolerans för brott och det har nog bidragit till att det känns relativt säkert att röra sig på New Yorks gator, även när mörkret faller på! Bilden är tagen i den nordvästra delen av Central Park

32959-455

Det var inte mycket patrullerande poliser på gatorna, däremot var det många polisbilar som cirkulerade runt på Manhattan. Det vi kunde se, var att även mindre felparkeringar togs om hand, och böteslappar skrevs. Om det är övervägande bra eller dåligt, låter jag vara osagt. Bilden är tagen nära Macy´s  (E 34str.), som ligger nära Penn station. Pendeltåget från Newark stannar vid Penn, vilket kan vara bra att veta. Biljetten kostar 14 dollar och resan tar en dryg halvtimme, mycket bättre än taxi (som kostar 70-75 dollar) eller buss som kostar 12 dollar. Bussresan tar längre tid än pendeltåg och taxi och är också mer känslig för trafikstörningar.

32959-456

Normaldag på jobbet. Say no more!

J2 är på väg att få klartecken för examensarbetet i Örnsköldsvik och kanske sommarjobb. Kul - håller tummarna för hans och fästmön Je´s skull. J1 är på båtmässa i Stockholm. Det ska jobbas - men det ska väl även has roligt, hoppas jag!

Det känns skönt att det är fredag. Nu hoppas vi på dansvirtuosen Lasse Brandeby ikväll. Får han fortsätta lär det innebära dödskyssen för den här typen av program som har en aura av - bästa paret vinner! Normalt är det nog så att störst släkt vinner, men nu när vi ombeds att inte rösta på paret Brandeby, lär väl motvallskärringarna och gubbarna, få blodad tand, och rösta mot/med - beroende på hur man ser det!

Tjingeling så länge!

Kommentarer
Postat av: L

jag kan ju inte undanhålla läsarna M´s mustiga kommentar om polisernas utstyrsel
- det ser bögigt ut!
aldrig får man vara glad nån längre stund.

Postat av: SolSkuggan

Ligger lite i vad M säger där..:)
Duu jag har problem med att ta mig in på din blogg. Det går inte från min egen sida. Prövade från frktjatis sida det gick inte heller.. Nu testade jag från dottern SolDalens sida, det gick.
Och hon å andra sidan kan inte skicka kommentarer till dig.. Hujedamej vad de har ställt till det här på bloggen. Fuuul blev den också.
Lev väl och hälsa M

2007-03-09 @ 23:20:06
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: soldalen

Hejsan..försöker med andan i halsen med att posta denna kommentar. Det är inte alls skoj att vara i händerna på andra människor, ingen kontroll alls på utgången..Vet inte om jag håller med M och hennes kommentar om polisernas "bögighet" ..

Hälsa tösen och ha det så gott!
/IKA

2007-03-10 @ 08:17:56
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: soldalen

Hurra! Det gick!! Jag är helt paff.

Var bara tvungen att säga det..

*skrattar*

2007-03-10 @ 08:19:44
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: M

Tänk att man inte kan få kommentera i tysthet!!
Men kepsarna är ju så fula att jag inte kunde låta bli att tycka något.

2007-03-10 @ 12:34:31
Postat av: L

för undanröjande av missförstånd, bör nämnas att det inte hänges åt ringaktning av sexuell minoriet på denna blogg, inget vore mig mer främmande!
däremot tar jag mig friheten att använda beteckningar, som t.ex. bög och gay - om det passar i textsammanhanget!
och det är klart att vi som vuxit upp med village people kanske ser världen på ett annat sätt - än de som inte gjort det.

2007-03-10 @ 13:26:43
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Annika

Hej, jag har ramlat in utmaningsträsket - du är utmanad och jag kan länka till andra, jag är så nöjd!

2007-03-10 @ 16:44:28
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback