Tattare

Det är märkligt vad lite (exakt) kunskap man egentligen har. Det är lätt att tro sig veta, men skummar på ytan, visar det sig att kunskapsluckorna är monumentala, milt sagt. Under vår USA-tour sitter vi och pratar mest hela tiden, inga ämnen är främmande och av någon anledning kom vi in på begreppet tattare, fråga mig inte varför. Efter en liten stund inser vi att vi strängt inte vet något alls, i ämnet, hela begreppsapparaten saknas. Kollade nyss Wikipedia och förvirringen kvarstår - men nu på en högre nivå. Emellertid måste jag snarast ringa Osborne och korrigera några av hans felaktiga uppgifter och ta Wikipedias fakta, som mina egna

Dagens projekt har handlat om byggande av vår fjällillusion. Vi bidrog med vår del, vädret svek. Blott en ynka halvtimme fick vi i vårvärmen, sen försvann solen. Småsnålt - vädret!

32959-460

Vi har ganska mycket snö kvar, men det tinar för hela slanten.

32959-458

Jag har tvättat bilen idag, det behövdes verkligen. Den hade en spräcklig patina av salt på den ömtåliga lacken. Trots ovanligt få vintermil finns en del bruna småfläckar (typ rost) - men tack och lov försvinner det mesta om man gnuggar lite. Det är dags för en ordentlig vårstädning snart. Invändigt är den ännu inte tipptopp.

Mycket spännande hockey på Canal + idag. MoDo tvålade dit Timrå i med 4-3 (efter sudden). Mina sympatier är hos båda lagen, men någon liten/liten övervikt för MoDo, av rent nostalgiska skäl.

Snart är det dags att bänka sig för schlagerspektaklet på dumburken. Fel och rätt låt kommer att vinna - men vem bryr sig?

Kommentarer
Postat av: Anki

Du har tvättat en bil idag, men jag har tvättat två! Har tagit fram den gamla också för att sälja den. Den behövde tvättas för att göra sig på bild. Invändigt ser den fortfarande ut som om en tattare haft den.
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback