Soundcheck i förvirring

Jag har hämtat M vid bussen, men det vet ni redan. Mild till måttlig åksjuka har förekommit. Det är lätt att hålla sig för skratt då.

Bashögtalaren har inte fungerat på några dar. Det fungerar att spela musik genom datorn ändå, eftersom två mindre högtalare, fortfarande fungerar. När J2 var hemma i helgen bad jag honom kolla vad det var för fel. Min kunskapsnivå ligger ungefär inom häradet - kolla att tåtarna är isatta på ungefär rätt ställe. Jag gjorde en check, alla trådar på rätt ställe, inget glapp, jag kände mig mogen att möta nästa generation. Tillförsikt var min följeslagare.

J2 träder in i rummet, slår på datorn och spelar upp en winamp låt, säger hmm, vrider lite på en kabel, allting fungerar. Det är ju rent ut sagt eländigt. Jag kollade sladdarna, men vred inte på, en av dom, men det gjorde han, och det var säkert ingen tillfällighet att han masserade just den kabeln lite extra. Det är lätt att hålla sig för skratt då - eller inte!

32959-497

Kabelhögen är ett resultat av min soundcheck, som vanligt i ett tillstånd av varierande grad av förvirring.

Dagens spellista. Det är mycket Johnny Cash, Jimmy Nail, lite jazz - Miles Davies, Dave Brubeck och Ramsey Lewis och en ansenlig dos Winnerbäck. förstås

32959-495

Imorron ska jag till den vackra staden Härnösand. Dit åker jag på 38 minuter, om jag vill, om jag vill ännu mer kan jag nog kapa tiden med några minuter, men det vill jag inte, för jag har dybar last, säger barnen och M.

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Hört talas om SKÄRMDUMP? *Suck*

Postat av: Gunnel

Haha...du har också kabelhärva. Jag som skäller på guben här hemma att han inte fixar våra...ja vi har flera

2007-03-28 @ 21:09:14
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Jimkaisa

Great site, keep up the good work!

2010-03-02 @ 09:23:11
URL: http://jimkaisa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback