Sköna söndag

Utanför fönstret snöar det rejält. Vintern tycks vilja återta befälet över årstidscykeln. I mars är det vanligtvis vinter, här uppe på tundran - och i mars brukar det snöa, samt på Valborg.

Vi väntar med andakt på körorder. Flyttlasset har ännu inte lämnat Umeå. Från Sundsvall till Örnsköldsvik är det kring 16 mil och med dagens väglag får vi räkna med en och en halv timmes körtid. Från Umeå till Örnsköldsvik är det cirka 12 mil.

Vi lär vara tillbaka i Sundsvall king nio ikväll. Då är det bara att fiska upp J1 på Centralen. Om jag inte minns fel rullar tåget in 21.49.

Bloggen verkar kinkig, bilder fungera inte, men jag ser på andra bloggar att den funktionen verkar vara i sin ordning. Jag behöver hjälp att kolla inställningar, en lämplig uppgift för J1, tycker jag, undrar vad han tycker.

Kommentarer
Postat av: annika

Hm, jag hänger inte med - vem är det som ska flytta?
jag har flyttat rätt ofta och man kan ju tro att det ska bli mindre grejor varje gång! Ha! Å det brukar alltid bli en eller två "desperatkartonger" - med nödvändigt (?) småkrafs, braattha-saker och sånt som man måste använda ända till lasset går eller man inte kommit ihåg att lägga ner i det 9 första välmärkta kartongerna.
Kör försiktigt!

Postat av: L

Det är inte så lätt att hänga med på alla turer, jag är inte säker på att jag gör det själv.
Det är J2 som ska flytta från Umeå till Ö-vik, och vi ska vara massäck (flytthjälp) i Ö-vik, och då gäller det att koordinera, eftersom det är 16 mil från Sundsvall till Örnsköldsvik. Ungefär så

2007-03-18 @ 14:27:30
Postat av: Gunnel

Du vet väl att lärkan ska snöa ner tre gånger innan våren är här. Har hon kommit till er förresten?
Idag har hon snöat ner för första gången hos oss. Bara två kvar!

2007-03-18 @ 15:24:32
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Hedersuppdrag, med andra ord. Jag har inte haft problem med bilder, kanske mer tur än skicklighet.

2007-03-18 @ 23:14:27
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: soldalen

Hej hej..
Jaa flyttningar det är ju ett ämne för sig, roligt att byta miljö, dessto mindre kul att packa ned.

Det är aningen struligt här och där med inlägg och bilder. Mamma hade problem med bilder har jag för mig. Jag tror nog alldeles säkert att J1 lägger en förbarmande hand över din dator.

Idag snöar det här hos oss så två gånger kvar!!

Ha det gott och hälsa M
/IKA

2007-03-19 @ 08:19:59
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback