Positiv återkoppling

Från och till är det rätt bitiga tongångar i bloggen. Till och med elaka saker sägs, utan pardon. På något sätt är det lättare att tycka att något är fel och dåligt. Det är svårare att säga att något är bra och det är knepigt, men så är det!

Därför skulle jag, just idag, eftersom det är torsdag, snart fredag och helg - vilja lyfta fram några personer som jag i största allmänhet tycker verkar vettiga. Jag bygger min bedömning enbart på det jag sett och läst, ingen av personerna har jag träffat i verkliga livet. Det är ingen rangordning inom gruppen och jag menar inte att personerna alltid har rätt i sina uppfattningar. Snarare är det så att dom kan föra fram sin tankar på ett begripligt sätt med engagemang, som känns äkta.

Här kommer listan:

32959-483

  • Marianne Rundström, reporter på SVT. Duktig, kunnig påläst, bra intervjuare, hård och bäst.
  • Maria Abrahamsson, journalist på Svenska Dagbladet, ibland i TV. Inte alltid bra åsikter, men rätt vettigt framlagda, man kan tycka tvärtom, och det funkar också. Jyppie-frisyr, jurist., moderat.
  • Karin Pilsäter, folkpartist, vanligtvis med vettiga åsikter. Hur omdömet är vet jag inte riktigt.
  • Lena Hjelm Wallen, är väl bäst av dom svenska sossekvinnorna. Verkar ärlig och sympatisk.
  • Jan Björklund, skolminister, tror jag, innan alltid arg i falsett, nu ödmjukare med tydliga ambitioner för skolan.
  • Björn Elmbrant, reporter på Sveriges Radio. Vad kan jag säga mer än bra i största allmänhet, klok, nyanserad, skriver bra också!
  • Thomas Bodström, ger bäst intryck bland toppsossarna. Kan bli nåt efter Mona.
  • Helge Skoog, går utanför toton på något sätt. Såg honom på TV härom kvällen. Rolig (vettig)!
Det var det hele!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback