Ordförande Persson

Bildfunktionen fungerar numera så dåligt att jag börjar fundera på att sluta blogga. Jag tror inte att det beror på min uppkoppling, men nånting fungerar sämre nu - än tidigare!

Ibland kan man fundera på om man behöver alla kroppsdelar, behövs all kroppsvätska, all hud och alla inre organ, några binjurar kan man väl knappast behöva, tänker jag ibland.

Imorse vaknade jag 1 timme tidigare än vanligt. Får jag säga att det här med sommartid och normaltid, kan vi lätt undvara, om jag får bestämma.

Just denna morgon visade laddningen på rakapparaten på rött. Rött är inte bra om man vill raka sig. I jakt på laddningsanordning i necessären kom jag i morgontröttheten i direktkontakt med ett rakblad. Blodvite uppstod. Därefter eftertanke, och insikter om att t.ex. fingertoppar behövs. Det vet jag nu. Det känns lite knepigt att inte kunna greppa mjölkförpackningar, pennor på samma gracila sätt som vanligt!


32959-493

Jag tillhör en förening. Den heter gratislunchätarföreningen upa. Idag har jag och några andra avnjutit en mycket smakfull lunch på Restaurang Grankotten på Norra Stadsberget. Det var mycket gott, med trevligt sällskap - och före och efter måltiden går det alldeles utmärkt att njuta av utsikten över den vackra staden, Sundsvall som är belägen mellan två stadsberg.

32959-492

Jag har sett det fjärde avsnittet av ordförande Persson. Jag saknar orden. Det är modigt gjort att visa upp sig så naken, med alla brister, sin otillräcklighet, sina vanföreställningar, och humorbefrielse. Han har förlorat sig på vägen. Allt det äkta - verkar som bortblåst, och det som återstår är bara ett tomt skal! Sorgligt!

Jag hade tagit karlen till mitt hjärta om han en gång, en endaste gång - sagt, visat på självinsikt, genom att resonera med oss, och kanske komma till något i stil med - jag förstår att mitt eget handlande kanske inte var så bra alla gånger, jag inser att jag sårat människor, jag förstår nu att även hustru 2, kanske mådde dåligt många år, bara för att jag ville fortsätta med politiken, bara för att jag ville förverkliga mig själv, utan att belastas med skilsmässa 2. Inget sådant - kom över hans läppar!

32959-491

På tal om nåt helt annat, jag tror att jag, för många år sedan träffade dokumentärreporter Erik Fichtelius pappa, som var distriktsläkare i obygden, men mycket vacker sådan vid Höga kusten, en av de vackraste platserna i vårt avlånga land, jag lovar. Meddelas endast på detta sätt.

M är i Umeå, hon har ringt och mår efter omständigheterna bra. Nu ska det shoppas och ätas och sen ses 24. Jag hoppas hon uppskattar Västerbottensresan, på bästa sätt. Jag kom hem lite senare än vanligt efter jobbet, men inte sent. Kastade i en tvätt i tvättmaskinen, satt mig framför TV.n, somnade på 15 sekunder, och vaknade när J1 kom uppför trappen. Det är märkligt. Ibland kan man inte sova alls, trots att hela kroppen skriker efter sömn. Andra gånger somnar man direkt, bara man sätter/lägger sig. Märkligt.

JC ringde ikväll och ville ha massäck till Bryssel i april, för ett projektuppdrag. Det beror på finasieringen säger jag - glatt. Det går säkert att ordna säger han - lika glatt. Problemet är att jag måste skriva rapport då, och det är inget egentligt problem, det är bara latmasken som protesterar. Jag funderar på om det går att kombinera med resan till Bukarest, för att träffa en annan kompis som jobbar där. Vi får se vad det blir. Allt eller inget, eller delvis.

Kommentarer
Postat av: M

Godmorgon Latmask. Tänk att du inte kan hålla fingrarna i styr när jag för en gångs skull är borta i tjänsten!
Ha en bra dag, jag hör av mig i afton ang. hämtning, torde bli kring 20.00.

2007-03-27 @ 08:11:46
Postat av: Gunnel

Binjuren kan man vara utan. Min mamma opererade bort den för ett antal år sedan. Jisses så dåligt hon mådde i några månader innan den var veck. Konstig symtom hade hon...

Postat av: frktjatlund

Delar av kroppsvätskan är jag övertygad om att man kan undvara. Decilitervis lämnar min kropp med jämna mellanrum, till min stora belåtenhet.

2007-03-27 @ 20:35:17
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: frktjatlund

För att ha problem med bilder verkar du ha lyckats väl. Vad har du för bredbandsleverantör? När jag klagade hos blogg.se, menade man att problemet kunde ligga mellan min leverantör (com.hem) och dem.

Det tror jag inte på, speciellt som det verkar accelerera. Nu går det knappt att kommentera.

2007-03-27 @ 21:04:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback