Internationella kvinnodagen

Idag är det internationella kvinnodagen. Den har vi firat genom att jag fick frukost på säng imorse. Det smakade bra på alla sätt. M sade någonting om att hon själv var väldigt trött och det nån gång skulle vara kul att själv få frukost på säng. Jag sade att hon inte skulle misströsta, hennes tid skulle komma snart, dock inte idag. Sen sa jag, att hon gärna fick skynda sig upp ur den varma sängen eftersom jag var väldigt trött och hungrig. Och att hon själv skulle passa på att äta lite grand, så fort hon passat upp mig!

När det gäller internationella kvinnodagen lär det bli svårt att få nåt drag under galoscherna, eftersom männen inte upplever att dom får någon fördel av en sådan manifestation. Jämställdhetsombudsman Claes Borgström talar för oss alla. Han hävdar att kvinnorna som är (något så när nöjda med tillvaron) egentligen är djupt missnöjda med ordningen och taliban-samhället, eftersom dom inte förstår att dom är förtryckta!

Varför ska staten i form av jämställdhetsoombudsmannen, lägga sig i människors värderingar, och tala för vår/min räkning i tid och otid? Får vi inte längre tycka själva, ska staten tycka åt oss och i så fall varför? Borgström är en maktens megafon och mansgris. Visst är det jobbigt med besserwissrar, och jag menar naturligtvis Borgström!

Ibland kan man ju undra hur folk ser ut. Så här ser vi, M och jag ut (tror jag)! Bilden är väldigt lik mig. Som alla vet gillar jag olika nyanser av svart.  M är snyggare än på kortet!

32959-454

Det har varit en riktig bra dag på jobbet, med hyggligt flyt i pappervändandet. Även stämplingarna av nyssnämnda papper har fungerat bra.

Imorron lär det vara fredag. Redan idag, på jobbet försökte jag proklamera att det är fredag. Alla fick ledigt, som imorron. Jag har visserligen inte befogenhet att besluta om ändring av dagar och utgivande av ledighet på det sättet, men varför låta sig hindras av sådana formaliabagateller.

Om det blir sol på lördag kan vi nog skapa en fjällillusion vid radhuset. Vi skottar upp de snörester som fortfarande finns kvar, till en liten installation, i form av en snöhög. Ut med stolarna. fleece-tröja och filt på. Sen är det bara att njuta för fulla muggar!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Fredagkväll med bowling och förhoppningsvis tillsammans med trevliga arbetskamrater...blir det för mig. Hoppas nu inte den analkande förkylningen blomstrar ut för fullt....för jag vill inte det ska bli takdropp på bowlingbanan

Postat av: Dreamteamparty

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-09-06 @ 11:09:10
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback